Re: Dwie sprawy

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Fri 22 Jun 2001 - 17:13:40 MET DST

Artur Alinowski wrote:
> [...]

> No wlasnie. Powinien si=EA uruchamia=E6 bez problemu. Niestety tego nie=

> czyni.
> =

> =

> Na pewno nie. Wszystko jest poustawiane jak trzeba - bootowanie z CD w
> biosie, w=A0asciwa p=A0yta od CP. Poza tym na dysku mam nowe kernele
> (Internal revision 14.065f) natomiast przy starcie z p=A0yty pokazuje s=
i=EA
> Internal revision 14.062A. Zreszta gdyby uruchamial si=EA z twardziela =
> zaladowal by si=EA do konca. Bo z twardego uruchamia sie dobrze (16

Hmmm. O ile dobrze pamietam, to CP ma w obydwu wersjach Internal
revision 14.062, a nie 14.062A. Jakies poprawione masz te plytki?

> Sprawdzi=A0em na czym konczy prace przy probie zaladowania z CDromu z C=
P.
> Po zaladowaniu wszystkich basedevice laduje os2dasd.dmd a zaraz po nim
> os2lvm.dmd. I wtedy pojawia si=EA znajomu komunikat: Unable to operate
> itd. Wyglada na to ze tym razem driver do lvm-a nie lubi mojego
> komputera. Cholera mnie bierze. W ko=F1cu zwyk=A0y WARP 4 chodzi jak tr=
zeba
> a CP nawet nie chce si=EA zbootowac, nie mowiac o upgrade starego
> systemu.

Wyglada na to, ze nie laduje sie sterownik do kontrolera twardego dysku.
Zaden ze sterownikow ADD nie podjal sie wspolpracy z Twoim kontrolerem.
Jaki to kontroler? Jezeli jakis nietypowy IDE, to musisz wtedy uzyc
sterownika DANIS506.ADD, a jezeli jakis SCSI do ktorego sterownik nie
przychodzi z CP (np. Adaptec Ultra 160), to musisz uzyc odpowiedniego,
najlepiej sprawdzonego na obecnej instalce. W tych przypadkach musisz
zrobic 3 dyskietki instalacyjne, ale podmienianie OS2DASD.DMD nic nie
da. Trzeba natomiast podmienic/dodac wlasciwy sterownik ADD dla Twojego
kontrolera na drugiej dyskietce (Disk 1). Trzeba rowniez zmienic
CONFIG.SYS na tej samej dyskietce, dodajac odpowiedni BASEDEV wpis
(jezeli sterownik byl dodany, a nie podmieniony) i jeszcze wpis SET
COPYFROMFLOPPY=3D1.

> Mog=B1 by=E6 jeszcze dwie sprawy ktore mog=B1 miec wplyw choc nie wiem =
jaki.
> Zamiast stacji dyskietek 1.44 mam LS-120 na IDE. I na dysku jest
> HPFS386 zamiast zwyk=A0ego HPFS-a.
> Jeszcze spr=F3buj=EA zrobi=E6 jednak te dyskietki instalacyjne z CP i
> pokombinowa=E6 co=14 z driverami.

Mozesz miec klopoty z tym LS-120, jezeli bedziesz musial uruchomic
system z dyskietek. Ja nie mam z tym sprzetem wlasnego doswiadczenia,
wiec tylko spekuluje.

Natomiast HPFS386 na pewno sprawi Ci klopoty podczas instalacji. Nie
jest to przyczyna obecnych klopotow, ale musisz usunac ACLe (jezeli
takie sa) poprzez komende PREPACL.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *