Re: Pare systemow

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Mon 11 Jun 2001 - 17:33:00 MET DST

Piotr Grzybowski wrote:

> ciekawe, bo robilem dokladnie tak samo(tylko lvmem), kilka razy i ani
> razu windoze nt nie wstalo... po prostu nie chcialo sie instalowac
> na pratycjach robionych lvmem, a dorobic partycji tez nie chcialo.
> kurcze, czyli jednak jest to mozliwe, i dziala tak zupelnie
> bez problemu? zaczynam sie zastanawiac co robilem zle (a stosowalem
> wszystkie kombinacje).

Z LVM tez to dziala. Na moim kompie jest tak:

Disk Size (MB) Free Space: Total Largest
Disk 1 8675 643 643
   Disk Partition Size (MB) Type Status Logical Volume
   [ BOOT MANAGER ] 7 Primary In use
   Partition 2 3929 Primary In use Win NT
   Partition 3 2047 Primary In use Warp 4
   Partition 4 2047 Primary In use WSeb
   [ FS1 ] 643 Logical Available
Disk 2 8675 0 0
   Disk Partition Size (MB) Type Status Logical Volume
   Partition 1 517 Primary In use OS/2 Fix
   Partition 2 8155 Logical In use JFS

Tylko trzeba pamietac, ze NT nie wstanie z partycji czwartej lub dalszej
od poczatku dysku. Wliczyc w to trzeba Boot Managera i wszystkie
logiczne dyski traktowac jako partycje. W powyzszym przykladzie NT jest
na drugiej partycji, i uruchamia sie bez problemu z Boot Managera.

Aha, jeszcze jedno. Jezeli NT jest zainstalowane na dysku innym niz C:,
to musi miec swojego loadera na dysku, ktory jest C: w danym momencie.
Uruchamiac z Boot Managera nalezy wtedy system, ktory jest na dysku C: i
wtedy wybrac z menu wlasciwa wersje NT.

Najlepiej, zeby NT byl na partcji podstawowej (primary) na pierwszym
dysku, bo wtedy bedzie mial litere C: i nie bedzie mu sie mieszalo.

> podejrzewam ze fdisk z nt jest nie byt dobrym pomyslem..

Zdecydowanie nie.

*   Rafal Szymczak                        *
*   Discover Financial Services, Inc.     *
*   rafalszymczak_at_discoverfinancial.com   *
*   "Long live OS/2"                      *