Re: Pare systemow

Autor: Piotr Grzybowski (orkrist_at_corcoran.if.uj.edu.pl)
Data: Wed 06 Jun 2001 - 17:45:31 MET DST

On Tue, 5 Jun 2001, Rafal Szymczak wrote:

> [...]
> [partycja
> by:
>

> Czy aby na pewno? AFAIK, NTFS ma ten sam typ co HPFS (0x07), co powoduje
> ze jest widoczny pod OS/2, choc proba dostepu konczy sie komunikatem
> bledu. Sam mialem kiedys tak, wiec wiem. Poza tym, obawiam sie ze nie
> uda Ci sie zainstalowac NT na czwartej partycji. Sam probowalem wiele
> razy na roznych systemach, ale ten idota za cholere nie chcial
> wystartowac z tej partycji. Tu nie chodzi o litere partycji (w moim
> przypadku bylo to zawsze C:), ale o kolejnosc partycji na dysku.
 nie dokladnie o to, chodzi o cos innego, tylko ze ja nie wiem zdaje sie
o co. tak jak pisalem, tez mialem to i nie udalo mi sie pogodzic nt z
niczym, poza samym nt (a i to ledwo;-)) partycje musza (wszystkie)
byc zrobione jednym i tym samym programem - fdiskiem z nt, odpada takze
bootmanager. nie wiem jak oni to robia, ale na tyle skutecznie,
ze nawet jak zainstalowalem nt i potem dorobilem partycje wszystkie inne
lacznie z bootmanagerem, windoze sie nie bootowalo - i to moze byc
tak jak mowisz, bo o ile pamietam, to blad byl jakis popieprzony,
ale wskazywal na to ze sprawdzana byla kolejnosc partycji, cos
tak jakby przy bootwaniu nt bralo okreslona partycje, liczac od jakiegos
miejsca i z niej sie koniecznie chcailo bootowac - kretynizm do ENTEJ!

> si=EA z
>

> Co rozumiesz poprzez "gryzly" (wrrr, hau hau)? Moim zdaniem nie beda, bo
> nie beda mialy tych samych liter. OS/2 widzi NTFS jako HPFS, ale nie
> potrafi czytac, ani zapisywac to takiej partycji.
 ntfs to zdaje sie zmutowany hpfs z os/2v3.0... ;-)
 WSZYSTKO widzi ntfs i hpfs jako to samo - wlasnie dlatego ze sa te
same identyfikatory, nie ma innej metody rozponania typu partycji, oprocz
zapytania uzytkownika.
 nie wiem czemu mialy by sie gryzc, to tylko partycje z tymi samymi id,
ale innymi fsami..

> =EA
>
> Do startu systemu (jakiegokolwiek) partycja musi byc widoczna dla BIOSu,
> bo to on obsluguje dysk, dopoki odpowiedni sterownik nie zostanie
> zaladowany.
 tak, ale nie musi by widoczny caly dysk, tylko pierwsze bajty, z
poczatku, przeciez chodzi tylko o to zeby bios mial cos co umie tylko tyle
ile wystarczy na zaladowanie innego kodu, ktory wie juz jak zbootwac
wieksze dyski.

Piotr Grzybowski <merlin_at_asua.org.pl>
Asu'a http://www.asua.org.pl