Pare systemow

Autor: Rafał Zawiślak (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 03 Jun 2001 - 21:41:12 MET DST

Hi!

Mam male pytanko. Otoz jakis czas temu kupilem duzy dysk i nie mam za
bardzo co z miejscem robic ;-). Chcialbym zainstalowac WinNT4 ale
pojewia sie tu male ale. A mianowicie:
Sytuacja na dysku wygląda następująco:
-BootManafer Podstawowa 2MB
- OS/2 Warp 4 podstawowa 1000 MB
- Win98 podstawowa 1000 MB
- puste logiczna 1000 MB
- OS/2 WSeB logiczna 1000 MB
- Dane Win32 logiczna 4000 MB
- Soft OS/2 logiczna 3000 MB
- Dane OS/2 logiczna 6000 MB
- puste logiczna 2000 MB
- BeOS 5Pe logiczne BFS 1000 MB

Na pierwszym pustym dysku logicznym czciałbym zainstalować Win NT4. Ob.
jest tam FAT 32 czyli wchodzi w rachubę przekonwertowanie miejsca na
NTFS albo FAT16. FAT16 odpada gdyż nastąpiło by przesunięcie litery
dysku z obecnego G: na E: [już sprawdzone organoleptyczne] i musiałbym
tworzyć lub modyikować zbyt wiele ustawień programów pod Warp4 [partycja
z softem zmienia literę z E: na F:]. Najlepszym rozwiązaniem było by:
- ukrycie pod Warp4 tej partycji i zastosowanie FAT 16
- instalacja NTFS [dysk niewidoczny i nie zmieniają się literki
najważniejszych partycji - dopiero te nieistotne]

Jest jednak problem, gdyż nie wiem czy NTFS i HPFS WSeB-a nie będą się z
sobą gryzły - oba na logicznych i te same znaczniki partycji.

Co radzicie w takiej kwestii? Czy da się pod Warp 4 ukryć partycję tak,
by system nie przypisywał jej litery? A może lepiej: czy HPFS Servera i
NTFS Wingoza nie będą się gryzły? Jeśli tak, to jak temu zaradzić?

Bardzo proszę o Wasze zdanie, gdyż nie mam za dużo czasu na
eksperymenty, a instalować w razie awarii kolejnych systemów po prostu
mi się nie chce...

I małe pytanie dodatkowe [- nieco ntg]: bios widzi 8 GB a winda 98 się
do tego dostosowuje. Czy NT pobiera ustawienia z biosu czy da własny
sterownik - tak jak OS/2?

--
pozdr.
icq: 22797583