Re: Warpowy serwer

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Wed 30 May 2001 - 01:47:39 MET DST

Kiedyś ktoś zwący się Adam Pˆaszczyca <trzypion_at_oldfield.org.pl> napisał
że:
> Odróżnij router od NAT'a.

Hmmm, co to jest ten nat dalej nie rozumię... To jest coś właśnie do
maskarady czy do robienia firewall'a?

> Router masz w systemie. NAT, czyl;i tłumaczenie adresów nie. Jeżeli
> chcesz na SDI to musisz mieć NAT'a, czyli jakieś60 zł.

Czyli sdi potrzebuje koniecznie nat'a? Nie wiem co to jest ten nat
dalej, co znaczy tłumaczenie adresów?
Bo mi chodzi o to by było coś takiego co by pozwalało na przyłączenie
sdi do serwera na warpie i żeby udostępniało zasoby internetu wybranym
użytkownikom, bądź i wszystkim. Potem żeby to blokowało jakieś ciekawe
porty na internet w określonych godzinach (np. blokada napstera od 9.00
do 22.00 itd...). Poza tym chciałbym na tym postawić serwery (tu chyba
sam IPS pomoże). :)
Więc co mi potrzeba?

> 4.0pl+fixy+SafeFire+APache+Changi+Weasel+FTPServer
> Jedynie SafeFire kosztuje.

Jak jest za zamawianiem?

> Ew. TCP/IP v 4.3 i zamiast Weasela Sendmail+OS2POPS

Tyle że tcpip 4.3 jest płatne, bodajże w sc, a ja na to sobie nigdy nie
pozwolę :(
(no chyba że leży gdzieś to za darmo lub da się to gdzieś w taki sposób
uzyskać...)

--
     ___
     /  \                    /           Dominik Chmaj