Re: Warpowy serwer

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_oldfield.org.pl)
Data: Wed 30 May 2001 - 09:28:02 MET DST

29 May 2001 23:47:39 GMT ninik_at_dominik.kei.pl (Ninik) napisał(a):

>Hmmm, co to jest ten nat dalej nie rozumię... To jest coś właśnie do
>maskarady czy do robienia firewall'a?

Router pośredniczy pomiędzy podsieciami i kieruje pakiety do
właściwych. NAT (Network Address Translator) zamienia adresy IP.
W tym konkretnym wypadku nie masz możliwości ustawienia poprzez SDI
routingu do podsieci. TPSA daje tylko jeden numer IP i tylko do tego
numeru IP ustawia routing. Wobec czego pozostałe komputery będą miały
numery IP maskowane.

>Czyli sdi potrzebuje koniecznie nat'a? Nie wiem co to jest ten nat
>dalej, co znaczy tłumaczenie adresów?

To znaczy, że jeżeli komputer z podsieci za NAT wysyła pakiet, to NAT
tłumaczy jego adres na rzeczywisty.

>Bo mi chodzi o to by było coś takiego co by pozwalało na przyłączenie
>sdi do serwera na warpie i żeby udostępniało zasoby internetu wybranym
>użytkownikom, bądź i wszystkim. Potem żeby to blokowało jakieś ciekawe
>porty na internet w określonych godzinach (np. blokada napstera od 9.00
>do 22.00 itd...). Poza tym chciałbym na tym postawić serwery (tu chyba
>sam IPS pomoże). :)
>Więc co mi potrzeba?

Przeczytać kilka książek o TCP/IP.

>Jak jest za zamawianiem?

Nie wiem. Nigdy nie byłem za zamawianiem.

>(no chyba że leży gdzieś to za darmo lub da się to gdzieś w taki sposób
>uzyskać...)

Dać się da na pewno.

--
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688