Re: Kwestia ctrl-alt-del

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 02 May 2001 - 22:05:05 MET DST

Piotr Grzybowski wrote:

> zauwaz ze to nie w tym problem. to ze os sie zwiesza i ze nie dziala
> nic, a TYLKO alt+ctrl+del nie ma zadnego zwiazku z tym co sie
> dzieje przy shutdown. rzeczywiscie istnieje cos takiego, ze system
> wisi, ale w taki sposob, ze alt_ctrl+del go na sekunde odwiesza, a potem
> robi sie reboot. widac ze JEST jakas metoda na ubicie procesow
> nieubijalnych, tylko ze pewnie jest to metoda ktora i tak i tak prowadzi
> do zaladowania jadra od nowa -> reboot tak czy siak. Ciagle jestem
> zdania ze os zle sie z procesami obchodzi...

tez jestem tego zdania. kazda aplikacja ktora nie jest procesem
systemowym, driverem itp. powinna dac sie ubic. ale nie jest
tak rozowo. mi sie od czasu do czasu zdarza ze mam otwartych
kilka okien tekstowych, w ktorych cos tam sie oblicza i wyswietla
co chwila komunikaty. os/2 daje wrazenie ze wisi, jedynie mysza chodzi.
ale nic sie nie daje zrobic. w co klikne to Piii.... Piiii....
wciskam klawisze Piii.... Piiii...... a aplikacje tekstowe chodza,
bo widze ze sie cos scroluje. serwer FTP tez chodzi, a to aplikacja
tekstowa. moge sie normalnie zalogowac i dzialac. ale na konsoli
na desktopie nic nie moge zrobic, nawet porzadnego shutdown.
I co? i ctrl+alt+del dziala. niesamowite. wlasnie dlatego
ogarnia mnie coraz wieksze zwatpienie dla os/2, bo z linuxem
w zyciu takich problemow nie mialem. w dodatku ibm kaze sobie
za fixy bulic, podczas gdy taki microsoft co prawda dla windy 9x
fixem jest zakup nowej wersji, ale dla windy nietej fixy sa za darmo.
chociaz polityka licencyjna majkrofonu odnosnie windowsXP
jest conajmniej durna. no coz. tylko wiac od tej zgnilej komercji
co tylko forse doic potrafi, dajac niewiele w zamian.

tyle mojego. juz mi lepiej :)