Re: siec na kompie... i iksy

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Fri 06 Apr 2001 - 19:30:08 MET DST

Kiedyś ktoś zwący się Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl>
napisał że:
> ja nie mam. moze zrob polecenie
> netstat -mtuisprcna>status.tcp
> i przyslij mi plik status.tcp . program bedzie chcial by kilka razy
> nacisnac enter.

Oki, to żeby grupy nie zaśmiecać wyślę na priva :)

> to jest jakas bzdura. czy jestes pewien ze przy instalacji wybrales
> protokol tcp/ip ?

Z pewnością... Przed chilą przeinstalowywałem tcpip i na pewno jest.
Doinstalowałem jeszcze jakiegoś klienta plików i drukarek, bo kiedyś się
może przydać :)

> jesli twoj os/2 jest goly (po instalce) to sprobuj jeszcze raz.

Jest w miarę pełny, znaczy się ma wszystko co mi było potrzebne.
Próbowałem znów i dalej ten błąd pinga...

> btw. instalka czasami sie kwasi, zwlazcza jesli masz jakies ukryte
> wady sprzetu. np. mi os/2 padl dwa razy pod rzad. raz padl, pomyslalem
> mogila. trzeba reinstalowac bo wogole partycje porozwalal. no to ja go
> jeszcze raz. po paru godzinach pracy (to byl serwer ftp) znowu
> zdechl, i porozwlal wszystko jeszcze dokladniej. okazalo sie ze ram
> mi sie zestarzal (jakis lewy byl) i musialem zwiekszyc wait states
> w setupie. pomoglo.

W setupie było wszystko auto więc chyba dobrze. Poza tym wszystko chodzi
ładnie i w miarę stabilnie. Miałem kiedyś problem z pamięcią i wiem jak
to smakuje ale to nie tak kość, płyta wszystko... :)

> aha. gdyby cos nie szlo, to sprawdzaj na poczatek ten podstawowy,
> tzn. vga (nawet nie svga). bedziesz mial co prawda tylko 640x480
> 16kolorow,
> ale ten tryb zawsze chodzi.

Masz rację. Wybrałem tego ati bo sądziłem że z taką popularną kartą
problemu nie będzie. Popróbuje i tamto...

> jak to jaka? normalna :)
> display=localhost:0.0

Czyli tyle co ja, ale o tym się czasem mówi że źle więc wolałem spytać..

> tylko ze jeszcze musisz miec:
> 1. w /mptn/etc/hosts wpis:
> 127.0.0.1 localhost localhost.twoja.zdefiniowana.domena
> (tego z domena mozesz nie miec)

Mam :)

> 2. uaktywniony loopback w /mptn/bin/setup.cmd
> ifconfig lo 127.0.0.1
> (normalnie przed tym wpisem jest REM)

zaremowane jest ale ifconfig sl0, a reszta normalnie :)
tak jak pisałeś :)

> w zasadzie to konfigurator tcp/ip dokonuje zmian w tym pliku,
> ale ja juz sie przyzwyczailem recznie. potem wystarczy uruchomic
> ten plik. nie zwracaj uwagi na bledy. ten typ tak ma.

Wyskoczył mi z kilkoma poleceniami i z jednym coś mu chyba nie spasiło
bo dał jakieś parametry. Znaczy się nie pasuje mu

ifconfig lan0 66.24.7.122 netmask

> i ping na 127.0.0.1 musi ci ruszyc. potem sprawdz czy poleci ci
> ping localhost (dokladnie tak jak napisalem), to od razu
> sprawdzisz czy prawidlowo rozwiazuje ci nazwy wg. hosts.
> dopiero od tego momentu moga ci dzialac jakiekolwiek uslugi tcp/ip
> oparte na GNU (np. xserver, i wiele wiele innych).

Ale ja to wszystko mam i ping dalej nie żyje... :(

> aaaaaa..... jasna sprawa.

Chyba nie. Mam emxa i to właśnie 0.9d, ajk grzecznie pisali. Wiele softu
nie chce łazić bez tego...

> nieomal wszystkie programy opensource oparte
> glownie na licencji GNU wymagaja tzw. emulatora srodowiska unix, i to
> jest wlasnie EMX. zajrzyj koniecznie (sciag to sobie) do pliku
> ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/os2/hobbes/00global.txt

Tu są zmienne? Idę zajrzeć :)

> i go nie usuwaj, bo czesto ci sie bedzie przydawal.
> jak przejrzysz ten plik, zauwazysz ze straszliwie duzo rzeczy
> potrzebuje owego emulatora, ktory znajduje sie w pliku emxrt.zip,
> zajdziesz go tutaj:
> ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/os2/hobbes/dev/emx/v0.9d/emxrt.zip

Właśnie 0.9d mam :)

> uwazaj, jest tez wersja v0.9c, ale uzyj nowszej.
> rozpakuj. zaloz sobie specjalny katalog dla rzeczy z zewnatrz.
> ja zakladam po prostu
> \os2bin\external\
> i pakuje tu wszelkie binarki z zewnatrz.
> dopisz sciezke dostepu w \config.sys , dopisz sciezki:
> LIBPATH
> PATH
> DPATH
> HELP

Jak kazali :)

> rozpakuj emxrt.zip do utworzonego katalogu external.
> zrestartuj. przeczytaj dokumentacje od emxrt, i uruchom polecenie
> jakie jest tam zalecane. sprawdzisz czy biblioteka dziala prawidlowo.
> dopiero teraz mozesz sie zajac xserverem.

Kilka programów co chce emxa działa, bez zastrzeżeń więc chyba dobrze
jest :)

> wiec otworz pelnoekranowe tekstowe okno os/2, i stamtad odpalaj
> xserver. rownie dobrze mozesz stdout i stderr przekierowac do plikow.
> wtedy nie musisz sleczec przy breaku :)
> a logi to cos gdzies zapisuje ale ja nie pamietam gdzie bo od
> dluuuuuuuuuugiego czasu nie uzywam.

Pytał się o katalog ale tam nic nie ma gdzie miał dawać je... :(

> btw. zanim zdecydujesz sie na reinstalke, jeszcze raz sprawdz
> tego loopbacka wg. opisu jaki zamiescilem powyzej.

Jest wszystko dobrze, tylko ping daje tego unknowna... :-(

--
     ___
     /  \                    /           Dominik Chmaj