Re: siec na kompie... i iksy

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 06 Apr 2001 - 09:12:49 MET DST

Ninik wrote:

> Do tego tcpipa nie mam już sił ale coś chyba jednak musi w tym być. Ktoś
> ma jakieś sugestie dlaczego ping mi zdechł?

ja nie mam. moze zrob polecenie
netstat -mtuisprcna>status.tcp
i przyslij mi plik status.tcp . program bedzie chcial by kilka razy
nacisnac enter.

> Loopback działa, ale ping nie żyje od reinstalki systemu. Cokolwiek bym
> nie wpisał daje "unknown protocol", nawet jakiś serw gdy jestem w
> internecie... :-(

to jest jakas bzdura. czy jestes pewien ze przy instalacji wybrales
protokol tcp/ip ? jesli twoj os/2 jest goly (po instalce) to sprobuj
jeszcze raz.
btw. instalka czasami sie kwasi, zwlazcza jesli masz jakies ukryte
wady sprzetu. np. mi os/2 padl dwa razy pod rzad. raz padl, pomyslalem
mogila. trzeba reinstalowac bo wogole partycje porozwalal. no to ja go
jeszcze raz. po paru godzinach pracy (to byl serwer ftp) znowu
zdechl, i porozwlal wszystko jeszcze dokladniej. okazalo sie ze ram
mi sie zestarzal (jakis lewy byl) i musialem zwiekszyc wait states
w setupie. pomoglo.

> To z tym to jest dobrze. Mam serwer ati grafiki...

aha. gdyby cos nie szlo, to sprawdzaj na poczatek ten podstawowy,
tzn. vga (nawet nie svga). bedziesz mial co prawda tylko 640x480
16kolorow,
ale ten tryb zawsze chodzi.

> ps. jaką masz zmienną display?

jak to jaka? normalna :)
display=localhost:0.0
tylko ze jeszcze musisz miec:
1. w /mptn/etc/hosts wpis:
127.0.0.1 localhost localhost.twoja.zdefiniowana.domena
(tego z domena mozesz nie miec)
2. uaktywniony loopback w /mptn/bin/setup.cmd
ifconfig lo 127.0.0.1
(normalnie przed tym wpisem jest REM)
w zasadzie to konfigurator tcp/ip dokonuje zmian w tym pliku,
ale ja juz sie przyzwyczailem recznie. potem wystarczy uruchomic
ten plik. nie zwracaj uwagi na bledy. ten typ tak ma.
i ping na 127.0.0.1 musi ci ruszyc. potem sprawdz czy poleci ci
ping localhost (dokladnie tak jak napisalem), to od razu
sprawdzisz czy prawidlowo rozwiazuje ci nazwy wg. hosts.
dopiero od tego momentu moga ci dzialac jakiekolwiek uslugi tcp/ip
oparte na GNU (np. xserver, i wiele wiele innych).

> ps.2. jak daje sprawdzenie konfiguracji to mi każe dodać coś z emx'a,
> znaczy jakieś mu polecenie (z nazwą katalogu), w całej dokumentacji nic
> nie ma o tym mowy (dok. emxa), a wersję mam podobno tą właściwą... jak
> wpiszę byle co np "c:/" to się wiesza wszystko przy startx

aaaaaa..... jasna sprawa. nieomal wszystkie programy opensource oparte
glownie na licencji GNU wymagaja tzw. emulatora srodowiska unix, i to
jest
wlasnie EMX. zajrzyj koniecznie (sciag to sobie) do pliku
ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/os2/hobbes/00global.txt
i go nie usuwaj, bo czesto ci sie bedzie przydawal.
jak przejrzysz ten plik, zauwazysz ze straszliwie duzo rzeczy
potrzebuje owego emulatora, ktory znajduje sie w pliku emxrt.zip,
zajdziesz go tutaj:
ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/os2/hobbes/dev/emx/v0.9d/emxrt.zip
uwazaj, jest tez wersja v0.9c, ale uzyj nowszej.
rozpakuj. zaloz sobie specjalny katalog dla rzeczy z zewnatrz.
ja zakladam po prostu
\os2bin\external\
i pakuje tu wszelkie binarki z zewnatrz.
dopisz sciezke dostepu w \config.sys , dopisz sciezki:
LIBPATH
PATH
DPATH
HELP

rozpakuj emxrt.zip do utworzonego katalogu external.
zrestartuj. przeczytaj dokumentacje od emxrt, i uruchom polecenie
jakie jest tam zalecane. sprawdzisz czy biblioteka dziala prawidlowo.
dopiero teraz mozesz sie zajac xserverem.

> ps.3. gdzie to cośstwo składuje logi? Chętnie bym się dowiedział co on i
> tam pisze na dole za bajery, a tak szybko to miga i wychodzi że nie
> zdołam zobaczyć... (ileż to się osiedziałem z breakiem... na nic...)

wiec otworz pelnoekranowe tekstowe okno os/2, i stamtad odpalaj xserver.
rownie dobrze mozesz stdout i stderr przekierowac do plikow.
wtedy nie musisz sleczec przy breaku :)
a logi to cos gdzies zapisuje ale ja nie pamietam gdzie bo od
dluuuuuuuuuugiego czasu nie uzywam.

btw. zanim zdecydujesz sie na reinstalke, jeszcze raz sprawdz
tego loopbacka wg. opisu jaki zamiescilem powyzej.