Re: Jak zamienic partycje primary na logical?

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Mon 19 Mar 2001 - 23:54:40 MET

On Thu, 8 Mar 2001 15:55:37 hubert_grupy_at_poczta.onet.pl (Hubert)
wrote:

> Przepraszam, ze po tak dlugiej przerwie (przenosilem firme, TPSA przenosila
> mi telefon i nie
> mialem dostepu do netu itp.), ale problem wciaz aktualny.

        Wet za wet... też nie miałem czasu. ;)

> Gdzie to zmienic?

        Ja zmieniałem FDISK-iem od Linuksa. W moim przypadku było to
wystarczające, bo działałem na swoim dysku, a typ partycji ustawiałem
tylko raz. Ale na dobrą sprawę wystarczy dowolny edytor dyskowy.
Najlepiej taki, do którego da się wpajpować ciąg poleceń (w rodzaju
ustaw pozycja x, ustaw wartość y, save).

        O... coś mi przyszło do głowy... jeżeli znasz trochę linuksa, to
możesz zrobić jednodyskietkową instalację z fdiskiem (albo
sfdiskiem... tylko nie pamiętam, czy sfdisk umożliwia zmianę typu
partycji... za to jest sterowany przez parametry CLI) i.... i już.
Potrzebne Ci są tylko dwa skrypty: disk4os2 i disk4win. Jeżeli masz
stałą konfigurację, to z dużym prawdopodobieństwem będzie to zawsze
partycja /dev/hdb1 (albo /dev/hdc1 jeżeli masz slave'a na pierwszym
kanale.... a może jednak zawsze hdb1... trzeba by sprawdzić, jak linuś
przydziela nazwy dysków).

--
Pozdrawiam,
Jan.