Re: Jak zamienic partycje primary na logical?

Autor: Hubert (hubert_grupy_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 08 Mar 2001 - 16:55:37 MET

Przepraszam, ze po tak dlugiej przerwie (przenosilem firme, TPSA przenosila mi telefon i nie
mialem dostepu do netu itp.), ale problem wciaz aktualny.

> To dotyczy tylko przypadku, gdy inkryminowane partycje są na jednym
> dysku fizycznym. Reguły widoczności są takie:

> - aktywne partycje podstawowe na wszystkich dyskach fizycznych...
> - wszystkie dyski logiczne na wszystkich dyskach fizycznych...

> A więc, jeżeli dane klienta są na partycji primary wkładanej jako
> drugi dysk fizyczny, to powinny być pod OS-em widoczne. A jeżeli nie

Nie sa.

> są, to problem jest z driverem, a nie z typem partycji startowej. NB,
> nie pamiętam, jak jest w przypadku partycji FAT32, ale w przypadku
> drivera EXT2 tego samego autora trzeba było zmienić typ partycji na
> FAT, żeby OS go zobaczył. Jest to zdaje się, ograniczenie samego OS/2,

Gdzie to zmienic? Poza tym niektore partycje FAT32 sa widoczne przez OS/2. Nie za bardzo mam
okazje sie temu wszystkiemu przyjrzec, bo klienci daja mi dyski tylko na chwile, a ja wtedy
zazwyczaj nie mam czasu, bo musze cos innego robic.

> Czegoś tu nie rozumiem... jeżeli wkładasz dysk klienta jako primary,
> to i tak musisz przestawić BIOS na start z drugiego dysku fizycznego,
> bo inaczej nie odpalisz OS-a. To czemu nie wkładasz tego dysku jako
> "secondary"? Albo primary na drugim kanale IDE, jeżeli nie chce Ci się

Ja go wlasnie wkladam na drugi kanal jako master.

> Moim zdaniem, Twój tok myślenia poszedł w złym kierunku. To, czy OS
> jest na partycji podstawowej czy na dysku logicznym _nie_wpływa_ na
> widoczność partycji podstawowych na innych dyskach fizycznych.

Nie wiedzialem o tym. A manual oczywiscie mam, ale fakt faktem przegladalem go pod tym
katem dosc dawno.

Dziekuje. Licze na dalsze podpowiedzi.

Pozdrawiam
Hubert