Re: Jak zamienic partycje primary na logical?

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Mon 05 Feb 2001 - 23:19:41 MET

On Fri, 26 Jan 2001 08:52:46 Grzegorz Szyszlo
<znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:

> Ja zeby zaoszczedzic sobie nerwow itp, na kolejnych dyskach stosuje
> wylacznie partycje logical.

        Połaszczyłem się na jeden dodatkowy cylinder. ;)

> chyba ze to partycja linuxa, wowczas jak jest miejsce w tabeli, stosuje primary
> :)

        W sumie dobry pomysł...

> ale .... one spokojnie dadza sie zamontowac, mimo ze maja nieprawidlowy
> typ partycji :)

        Ale ja ich _nie_chcę_ montować. Pożytek z aplikacji OS/2 lub partycji
systemowej pod linuksem jest praktycznie zerowy, a jeżeli przez
powstrzymanie się od montowania można podnieść nieco poziom
bezpieczeństwa danych, to lepiej ich nie montować.

> fakt, to bardzo dobre rozwiazanie. chociaz ja w linuxie staram sie miec
> dostep do wszystkiego. a jesli ma byc bezpieczne w razie padu, to
> montuje w trybie read-only i po krzyku.

        Owszem. Ale PO CO Ci dostęp z Linuksa do np. aplikacji Windows czy
OS/2? Jeżeli chcę zrobić z Linuksa jakąś diagnostykę czy coś na tych
partycjach (np. backup.... bardzo ładnie archiwuje się całą partycję
do tar-gzipa ;) to zawsze mogę je sobie podmontować "z ręki". Zresztą
i tak mam je wpisane do fstab, ale jako noauto, bo jestem trochę
leniwy w palcach. :)

--
Pozdrawiam,
Jan.