Re: Cos dla Przemka Pawelczyka

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 31 Jan 2001 - 20:50:05 MET

Przemyslaw Dobrowolski wrote:

> dziurki nie jest problemem. Mówię tutaj o dużej firmie! Nie muszę chrzanić się z firmą M$
> aby raczyła mi poprawić błąd. Natomiast robiąc takie rozwiązanie należy zapomnieć o
> uaktualnieniach z internetu.

tu sie w 100% zgadzam. szkoda ze os/2 nie jest open source.

> Debian jest super, ale za chwilę przewyższy Microsoft Update :-) co nie jest dobre... Ale
> oczywiście można nie ściągać z sieci uaktualnień.

no wlasnie :) kazdy ma wybor czy chce uzywac automatu, czy recznie
dociagac pakiety. jego sprawa. w kazdym razie bardzo wygodne.
tak czy siak, backup, update. jak cos sie rozwali, zawsze mozna
cofnac backup i poczekac az cos tam zalataja :)

> Tu się w ogóle nie zgodzę podam kilka przykładów. Mam projekt który sprawdza
> często katalog po FTP (komputer P133 wszystko SCSI. Linux). Jeśli liczy się seti to ftpd
> po prostu nie wyrabia, a komputer po sambie po prostu znika i nie ma dostępu do
> niego po sambie. Dodam, że dwóch userów jest podłączonych.
> Czy to jest dobrze zorganizowany czas procesora?

a jak tam swap? wyrabia czy nie wyrabia na zakretach?

> Następny przykład: SMP. Czy bawiłeś się SMP w Linuxie? To ja już wolę kupić szybszy
> sprzęt do linuxa niż drugi procesor. W porównaniu OS/2, WinNT, Win2000, Linux to SMP
> najgorszy ma Linux.

do kerneli 2.2.x zgoda. podobno 2.4.x idzie ku lepszemu, ale niestety
nie mialem okazji sprawdzic. SMP w linuxie sie faktycznie slimaczy.

> Poza tym pamiętaj, że Linux w trybie konsolowym potrzebuje dużo mniej procesora niż
> OS/2 posiadający WPS'a. A szczerze mówiąc na P120 to trudno zmusić OeSa bycia
> serwerem ;)

dalem po prostu konkretny przyklad kiedy os/2 sie zatyka, a linux
biegnie
dalej :))))

tak czy siak, zawsze mozna obnizyc priorytet seti. ale jak swapuje,
to sie nie dziw ze samba leci do swapa i nie jest w stanie na czas
odpowiedziec.