Re: Jak zamienic partycje primary na logical?

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_discoverfinancial.com)
Data: Thu 25 Jan 2001 - 18:34:15 MET

Grzegorz Szyszlo wrote:

> OS/2 podobine jak DOS przyjal zasade, ze na jednym dysku fizycznym
> istnieje jedna partycja primary, oraz partycje logiczne.
> ponadto, kolejne litery poczawszy od C: sa przypisywane najpierw
> wszystkim partycjom primary, jest to zawsze pierwsza rozpoznawalna
> partycja primary na dysku. nastepne litery sa przypisywane
> wszystkim partycjom logicznym, najpierw wszystkim z pierwszego
> dysku fizycznego, potem drugiego itp.
> taka stragegia przydzialu liter dyskow jest zastosowana w DOS, OS/2,
> windows9x/me i byc moze czyms jeszcze o czym nie wiem. tak czy siak,
> [...]

Tak bylo dawniej. Teraz LVM umozliwia przypisanie literek wszystkim
partycjom, primary takze. Jest to juz od poczatku w Aurorze (WSeb), a
teraz rowniez w Warp 4 Convenience Pak. Literki sa przydzielane na
stale, i nietety nie ma wiecej automatycznego ukrywania. Pisze niestety,
bo jedna rzecz sie wiecej nie da zrobic, na ktorej dotychczas polegalem.
Np. mam na dysku dwie partycje primary. Obie sa C, i na obydwu mam OS/2.
Jedna jest systemem produkcyjnym, a na drugiej eksperymentuje do woli.
Obie maja te sama litere, wiec jak cos z eksperymentu nie wyjdzie, to
moge "zsynchronizowac" partcje eksperymentalna z produkcyjna (poprzez
inna widoczna z obydwu), i nie musze sie martwic o zmiane literek.
Niestety, LVM nie dopuszcza nadania tej samej literki do dwoch roznych
partycji, tak zeby automatycznie byla widoczna ta z ktorej uruchomilem
system. Jest to dalej mozliwe, ale trzeba wykonac kilka manualnych
operacji poprzez LVM zwiazanych z przydzieleniem literek.

*   Rafal Szymczak                        *
*   Discover Financial Services, Inc.     *
*   rafalszymczak_at_discoverfinancial.com   *
*   "Long live OS/2"                      *