Re: OS/2 i tuner TV

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Tue 16 Jan 2001 - 23:01:51 MET

Hej,

On Tue, 16 Jan 2001 20:22:16 tszczesn_at_elka.pw.edu.pl wrote:

> Niestety, TDA8752A to nie jest zabawka używana w każdym
> telewizorze :( Czy zadziała nie wiem - symulacje mówią że
> tak, ale w praktyce... A komu niby mam to sprzedać? W Polsce
> nikt takich rzeczy nie robi (lub ja nikogo takiego nie znam,
> co pewnie jest bliższe prawdy :), a zagranica ma własnych
> projektantów... A zresztą, mam sprzeawać mój wypieszczony
> projekt? :)

        Skąd taki pesymizm? Mój znajomy w ramach pracy dyplomowej zrobił
zegar DCF77. I to taki po byku: cztery zegary kwarcowe z uśrednianiem
wskazań i z synchronizacją do sygnału DCF - też cwanie, bo musiał
dostać całą serię zgodnych próbek zanim przestawił wewnętrzny czas.
Wyszło mu, że wystarczy, żeby złapał bodaj cztery sygnały pod rząd na
dobę (co w nocy nie jest wielkim wyczynem nawet na terenach
przemysłowych), żeby można było traktować czas jako dokładny.

        Potem sprzedał to jakiejś firmie holenderskiej (nie pamiętam nazwy),
w której zresztą nadzorował produkcję czy ciągnął ulepszanie... nie
pamiętam. Dorobili do tego zestaw anten (wewnętrzne, zewnętrzne...),
drivery dla DOS, NT i Netware i całkiem sporo tego sprzedali.

--
Pozdrawiam,
Jan.