Problemy z tablicą partycji

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Tue 02 Jan 2001 - 01:11:38 MET

Witam,

        Coś dziwnego zaczęło mi się dziać z tablicą partycji. Próbowałem od
nowa zainstalować system z CD, zabutowałem się z błyskietek
instalacyjnych, a tymczasem FDISK pokazał mi, że na dysku 1 mam
zupełnie inny układ partycji niż naprawdę, i podał, że partycja C ma
bodaj siedmiocyfrową pojemność w megabajtach - czyli zdurniał.
Zrezygnowałem z instalacji. Odpaliłem normalnie OS/2 (z hard dysku 1),
wszedłem do Partition Magic, a ten zamiast wyświetlić rozkład partycji
na dysku 1 wyświetla informację "Partition error 120". Uruchomiłem
fdisk, a ten normalnie mi wyświetla zawartość tablicy partycji zgodnie
z oczekiwaniami. Odpaliłem DFSee, wyświetlił tablicę partycji i nie
protestował. Przeładowałem się do linuksa (też z dysku 1), wszedłem do
fdiska, a ten najpierw zgłupiał i nie pokazał żadnych partycji, a po
ponownym przeładowaniu systemu pokazał wszystkie zgodnie z prawdą.
Przebutowałem system z dyskietki z (DOS + Partition Magic 4.x) i ten
też zaprotestował (error 120). Odpaliłem się z Windows 98, a tam fdisk
pokazał wszystko oprócz dysków logicznych (OK, są w ext2 albo hpfs;
miał prawo je zignorować).

        Prawdę mówiąc, trochę się przestraszyłem, ale wszystko mi chodzi,
więc postanowiłem na razie nie ruszać, ale problem mnie nurtuje.

Mój dysk ma: Hard disk 1: 255 sides, 1027 cylinders, 63 sectors per
track = 8056 MB

Zrzut tablicy partycji z FDISK/2:

Startable : Primary BOOT MANAGER 7
WINDOS95 Bootable : Primary Type B
596
OS2 Bootable C: Primary HPFS
604
              None E: Logical HPFS
807
              None F: Logical HPFS
800
              None G: Logical HPFS
1223
              None : Logical Type 83
611
              None : Logical FreeSpace
2400
LINUX Bootable : Logical Type 83
1004

        Ostatnie moje działania związane z dyskiem to:

        - zamiana Windows 95 na 98
        - konwersja partycji Win'9x z VFAT na FAT32 (typ 2)
        - założenie partycji backupowej (611 MB) pod linuksem
        - instalacja danis drajwerów.

        Podejrzewam więc, że problem jest związany z którąś z powyższych
czynności - albo Wingroza albo dani sp* mi coś w tablicy partycji,
albo może trafiłem na jakieś limity - ile mogę mieć dysków logicznych?
Bo teraz mam 5 plus 2,4 GB freespace. Może tu jest jakiś limit
ignorowany przez fdyski (mam fiksowane drivery do poziomu co najmniej
FixPack6 albo nowszego

                           IBM OS/2 Base Operating System
Version 4.00 Component ID 5639A6100
Type 0C
Current CSD level: XRO4000
Prior CSD level: XRO4000

wymaganego przez ZIP-drive - jeżeli to jest Type xx, to w takim razie
jest to 12; fiksowałem tak dawno, że już zapomniałem :), a wykładający
pqmagic i oryginalnego fdiska?

--
Pozdrawiam,
Jan.