Re: Problemy z tablicą partycji

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_pg.gda.pl)
Data: Tue 02 Jan 2001 - 02:24:59 MET

On 2 Jan 2001, Jan Stożek wrote:

> Coś dziwnego zaczęło mi się dziać z tablicą partycji. Próbowałem od
> nowa zainstalować system z CD, zabutowałem się z błyskietek
> instalacyjnych, a tymczasem FDISK pokazał mi, że na dysku 1 mam
> zupełnie inny układ partycji niż naprawdę, i podał, że partycja C ma
> bodaj siedmiocyfrową pojemność w megabajtach - czyli zdurniał.

Normalny objaw przy nieuaktualnionych lub niedostatecznie uaktualnionych
dyskietkach instalacyjnych.

> Zrezygnowałem z instalacji. Odpaliłem normalnie OS/2 (z hard dysku 1),
> wszedłem do Partition Magic, a ten zamiast wyświetlić rozkład partycji
> na dysku 1 wyświetla informację "Partition error 120". Uruchomiłem
> fdisk, a ten normalnie mi wyświetla zawartość tablicy partycji zgodnie
> z oczekiwaniami. Odpaliłem DFSee, wyświetlił tablicę partycji i nie

PQMagic klamie.

> Ostatnie moje działania związane z dyskiem to:
>
> - zamiana Windows 95 na 98
> - konwersja partycji Win'9x z VFAT na FAT32 (typ 2)
> - założenie partycji backupowej (611 MB) pod linuksem
> - instalacja danis drajwerów.
>
> Podejrzewam więc, że problem jest związany z którąś z powyższych
> czynności - albo Wingroza albo dani sp* mi coś w tablicy partycji,
> albo może trafiłem na jakieś limity - ile mogę mieć dysków logicznych?
> Bo teraz mam 5 plus 2,4 GB freespace. Może tu jest jakiś limit

Limity, o ile mi wiadomo, sa gdzies w okolicach liczby dostepnych literek.
wiec to nie to. Drivery dani sa na tyle popularne (ja rowniez ich uzywam
i nie mialem znimi zadnych problemow), ze mozna uznac je za dobrze
przetestowane. Upewnij sie tylko, ze masz ostatnia wersje.
Osobiscie winnych szukalbym w punktach 2 i 3. Czym zakladales ta partycje
backupowa?
Czasami zaklajac rozne partycje roznymi fdisk-ami (szczegolnie w obrebie
partycji rozszerzonych) mozna narobic niezlego bigosu. Najlepiej trzymac
sie jednego narzedzia.

                                                       Marek Wojciechowski