Re: OS/2 WARP 4 i sendmail

Autor: tszczesn_at_elka.pw.edu.pl
Data: Thu 28 Dec 2000 - 23:51:51 MET

>Nie radze uzywac sendmaila z TCP/IP ponizej 4.3. Nie ma on
>wbudowanych mechanizmow ograniczania przesylanej poczty
>wobec czego jest open-relayem. Spamerzy zacieraja na to
>lapki i sla przez taki host co sie tylko da.
>Polecam weasela w takiej sytuacji.

Dzięki za ostrzeżenie, jutro w robocie postaram się go
zassać i zobaczyć co potrafi.

>Co do meritum, sendmail nie bada uzytkownikow. W OS/2
>kontrola poprawnosci usera jest wykonywana przez MDA (mail
>delivery agent, czyli program ktory dostarcza poczte
>lokalnie.

Aha, rozumiem.

>ezeli ktos ma TCP/IP 4.3 to polecam ukladzik
>sendmail+OS2POP3 server ktory sprawuje sie znakomicie.

Też wypróbuję, A weasel + OS2POP3 zadziała?

>I jeden i drugi maja chodzic w idle'u....

Czemu apacz w idle'u? On powinien uśpiony czekać aż coś
przyjdzie na port 80, co ma w idle'u robić? Pooling?

Tomek

Internet: tszczesn_at_pay.com.pl
          tszczesn_at_elka.pw.edu.pl
          http://www.pay.com.pl/oldradio