Re: OS/2 WARP 4 i sendmail

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_ornak.waw.pdi.net)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 13:23:15 MET

tszczesn_at_elka.pw.edu.pl napisał:
> Jak się układa wzpółpraca wbudowanego w Warpa v4 (nie
> serwer) sendmaila z wieloma użytkowanikami? Czy ci
> uzykownicy deklarowani w MPTSie są równiez ważni dla
> sendmaila? Próbowałem sobie lokalnie go uruchomić, ale nie
> znajduje programu mail.exe który jest mu potrzebny do
> wysyłania poczty. A jak uruchomić serwer pop3? Na razie
> czegoś takiego u mnie nie ma :( BTW. W połowie stycznia maja
> mi założyć SDI :)

Nie radze uzywac sendmaila z TCP/IP ponizej 4.3. Nie ma on wbudowanych
mechanizmow ograniczania przesylanej poczty wobec czego jest
open-relayem. Spamerzy zacieraja na to lapki i sla przez taki host co
sie tylko da.
Polecam weasela w takiej sytuacji.
Co do meritum, sendmail nie bada uzytkownikow. W OS/2 kontrola
poprawnosci usera jest wykonywana przez MDA (mail delivery agent,
czyli program ktory dostarcza poczte lokalnie.

ezeli ktos ma TCP/IP 4.3 to polecam ukladzik sendmail+OS2POP3 server
ktory sprawuje sie znakomicie.

> BTW2. Czemu uruchomienie Apache'a blokuje mi klienta rc5des?
> Przecież to nie ma ze soba nic wspólnego!
I jeden i drugi maja chodzic w idle'u....

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 502) 122 688