Re: Bootable CD

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_sunrise.pg.gda.pl)
Data: Sat 23 Dec 2000 - 05:41:06 MET

On Fri, 22 Dec 2000 10:08:25, warpman_at_poczta.fm
(=?iso-8859-2?q?Przemys=B3aw_Pawe=B3czyk?=) wrote:

> Problem: potrzebuję archiwizować cały system OS/2, dokładniej 400 MB
> partycję z systemem OS/2 Warp 4 z łatkami.

Jeśli tylko zarchiwizować, to nie ma problemu.

> 1.
> Mam CD-R/RW. Chciałbym stworzyć CD z zainstalowanym OS/2 tak, abym mógł
> go używać z CD. Czytam BOOTOS2 i CDBOOT, ale nie ma to jak kilka zdań od
> praktyka. Acha, używam CDRecord/2 (b. dobry!).

No coż, praktykiem nie jestem, bo nie mam nagrywarki, ale może się na
coś przydam :)
Tą stronę znasz ?
http://www.geocities.com/SiliconValley/Sector/5785/bootcd/Boot_cw.htm

Zaznaczam, że jej nie czytałem, z powyższego powodu.
Generalnie zabootować OS/2 z CD razem z WPSem się da (tak działa
eComStation), ale moim zdaniem tylko w celu zrobienia backupu - gra
niewarta świeczki.
Za to warto mieć bootowalny CD (do shell-a tekstowego), żeby ten backup
odtworzyć bez potrzeby generowania dyskietek.

> 2.
> A może utworzyć obraz całej partycji z systemem? Ktoś z Was chwalił się
> kiedyś, że tak postąpił. To znaczy jak? A w razie awarii jak ten obraz
> partycji zgrać potem na dysk?

Zapewne można, narzędzia by się znalazły, ale IMHO nie ma sensu. Zamiast
obrazu dysku, lepiej zrobić jego archiwum (jeden wielki plik zip) przy
pomocy infozip-a (uwaga na opcje S, warto rownież dać 0) i ten plik
nagrać sobie na CD.
W razie katastrofy boot-ujesz z CD OS/2, fdiskiem lub lepiej dfsee
(ktore oczywiście masz przygotowane na tym samym CD) partycjonujesz
dysk, i dalej już tylko unzip (który również masz na tym CD) i gotowe.
Może przyda Ci się również ten program:
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/util/backup/drekbk5d.zip
bootos2 i cdboot już masz.

Acha, to niezupełnie to o co Ci chodzi, ale temat pokrewny i może Ci
pomoże w wykoncypowaniu swojego rozwiązania:
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/system/patches/updcd12.zip

Pozdrawiam,
Marek