Re: Pomoc Zdrowemu Rozsadkowi

Autor: mbs (mbs_at_poczta.fm)
Data: Wed 20 Dec 2000 - 06:53:40 MET

Rafal Szymczak wrote:

> Poniekad tak. Nigdy nie bylem antysemita w Polsce. Wrecz przeciwnie,
> bylo mi nawet szkoda Zydow. Niestety, albo raczej stety, gdy
> przyjechalem do USA oczy mi sie otworzyly. Zostalem antysemita, choc nie
> pod wzgledem religijnym. W Polsce to Zydzi sie jeszcze nie panosza, ale
> juz proboja co by mogli wykrecic. Nie wszyscy Zydzi sa tacy sami, tak ze
> uogolnienia moga niektorych porzadnych Zydow krzywdzic, ale ogolnie jest
> to tak chciwa, bezlitosna i wredna nacja jakich malo. To nie jest
> miejsce na dyskusje na ten temat, ale na pewno w Polsce jest glosno na
> [...]

Panowie! to nie ta Grupa Dyskusyjna ! lecz...

Co do moich doświadczeń - pierwszym moim przełożonym był Żyd,
robiłem za niego i siebie ale miałem krocie, swobodę i szacunek.
Podobnie było przy pozostałych kontaktach - zawsze mieli w tym
interes ale zawsze słowa dotrzymywali i nigdy nie byłem przez
 nich oszukany.

U nas w kraju mamy coś gorszego -plagę żydów pisanych małą literą
 - to osoby nie należące do tej nacji, a posiadające wszelkie
wręcz przysłowiowo przypisywane jej przywary.

Możemy zazdrościć Żydom ich konsolidacji i umiejętności
współdziałania na codzień -i właśnie tego jako Polacy,
powinniśmy się nauczyć od nich jak najszybciej.

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >