Re: Sterowniki i sieć windziana

Autor: tszczesn_at_elka.pw.edu.pl
Data: Sat 16 Dec 2000 - 01:24:08 MET

>U mnie to dziala. Nazwa grupy roboczej (pod Winda) i domeny
>(pod OS/2) musi byc ta sama.

U mnie też nagle zaczęlo. Po zmianie płyty głównej...
Przecież to nie ma nic do rzeczy...

>Nie sadze zeby to bylo mozliwe. Jest to wbudowane w
>komunikacje pomiedzy komputerami uzywajacymi SMB jako
>protokol. Przy pierwszej komunikacji, klient wysyla do
>serwera liste dialektow protokolu SMB jakie ten klient
>rozumie. Wtedy serwer wybiera ten dialekt, ktory serwer
>uwaza za najwyzszy. Decyzja nalezy do serwera, wiec jesli
>serwerem jest Winda, to Winda decyduje ktory dialekt bedzie
>uzywany. W tym wypadku wybierany jest LANMAN1.0 jako
>dialekt uzywany przez Windows for Workgroups.

NIe da się poprosić klienta w OS/2 żeby nie wystawiał w
ogóle wersji 1.0? To by chyba rozwiązało sprawę?

>Bo to zalezy, ktory system jest serwerem, a ktory klientem.
>Jezeli laczysz sie z pod Windy do OS/2, wtedy OS/2 jest
>serwerem i on wybiera dialekt, ktory bedzie uzywany podczas
>komunikacji. Winda ma po prostu inaczej ustawiona liste
>priorytetow, i na tej liscie LANMAN1.0 jest wyzej niz
>LANMAN2.1. Microsoft juz niejeden idiotyzm wymyslil, ten
>nie jest najwiekszym.

Dzięki za wyjaśnienie, jak działa ten protokół nigdy się nie
interesowałem.

>Nie ma znaczenia, to jest zupelnie co innego. W tym wypadku
>nawet nie jest potrzebny klient ani serwer. Wystarczy
>podstawowy OS/2 i TCP/IP.

Jak (jakim poleceniem) tworzy się maskaradę? Czy może trzeba
przekompilowac linuksowe ipfwadm pod OS/2?

Tomek

Internet: tom_at_pay.com.pl
          tszczesn_at_elka.pw.edu.pl
          www.pay.com.pl/oldradio