Re: Sterowniki i sieć windziana

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_discoverfinancial.com)
Data: Thu 14 Dec 2000 - 19:59:55 MET

tszczesn_at_elka.pw.edu.pl wrote:
> =

> =

> To samo, zreszt=B1 jak podam adres zasobu to go wida=E6, ale jak
> nie wiem jak si=EA nazywa to co?
> =

U mnie to dziala. Nazwa grupy roboczej (pod Winda) i domeny (pod OS/2)
musi byc ta sama.

> =

> A jest jaka=14 metoda na wymuszenie protoko=A0u 2.1? Nieco
> upierdliwe jest pakowaie plik=F3w do ARJta tylk opo to by
> skopiowa=E6 d=A0ugie nazwy... Nie mam ostatnio czasu na
> grzebanie si=EA w czymkolwiek, wi=EAc prsze o jakie=14 w miar=EA
> mo=BFliwo=14ci ma=A0o czasoch=A0onne rozwi=B1zania :)
> =

Nie sadze zeby to bylo mozliwe. Jest to wbudowane w komunikacje pomiedzy
komputerami uzywajacymi SMB jako protokol. Przy pierwszej komunikacji,
klient wysyla do serwera liste dialektow protokolu SMB jakie ten klient
rozumie. Wtedy serwer wybiera ten dialekt, ktory serwer uwaza za
najwyzszy. Decyzja nalezy do serwera, wiec jesli serwerem jest Winda, to
Winda decyduje ktory dialekt bedzie uzywany. W tym wypadku wybierany
jest LANMAN1.0 jako dialekt uzywany przez Windows for Workgroups.

> =

> To czemu negocjacja jest zale=BFna od kierunku??? Te same
> systemy wi=EAc chyba powinny si=EA porozumiewa=E6 tak samo,
> zw=A0aszcza =BFe znaj=B1 obie wersje protoko=A0=F3w?
> =

Bo to zalezy, ktory system jest serwerem, a ktory klientem. Jezeli
laczysz sie z pod Windy do OS/2, wtedy OS/2 jest serwerem i on wybiera
dialekt, ktory bedzie uzywany podczas komunikacji. Winda ma po prostu
inaczej ustawiona liste priorytetow, i na tej liscie LANMAN1.0 jest
wyzej niz LANMAN2.1. Microsoft juz niejeden idiotyzm wymyslil, ten nie
jest najwiekszym.

> Pyt dodatkowe z innej dziedziny. Czy (w planach mam SDI) na
> OS/2 v4 (nie serwer) da si=EA postawi=E6 maskarad=EA + firewall?
> Tylko m=F3j komputer mo=BFe chodzi=E6 ca=A0y czas, a kolejny
> komputer z tymi us=A0ugami zmie=14ci si=EA ju=BF tylko na korytarzu,
> wi=EAc na m=F3j pad=A0o :(
> =

Nie ma znaczenia, to jest zupelnie co innego. W tym wypadku nawet nie
jest potrzebny klient ani serwer. Wystarczy podstawowy OS/2 i TCP/IP.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *