Re: FAT32 i fdisk w OS/2

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_discoverfinancial.com)
Data: Tue 12 Dec 2000 - 19:12:55 MET

Leszek KUBRAK wrote:
> =

> On Tue, 12 Dec 2000 09:30:08 +0100 (MET), Jan Gromadzki wrote:
> =

> =

> Moja wiedza m=F3wi, =BFe nie. Z tej prostej przyczyny, =BFe FAT-32 jest=
 dla OS/2
> systemem obcym. Obs=A0uguje go tylko dodatkowy driver, kt=F3ry przydzie=
la kolejne
> litery po partycjach i nap=EAdach (CD-ROM) obs=A0ugiwanych standardowo =
przez OS/2.
> Inna sprawa,=BFe mo=BFna mie=E6 wtedy dost=EAp (prze=E6wiczy=A0em) do d=
> [...]

Oczywiscie, ze moze. Sam to robilem wiele razy. Jedyny proble jest w
tym, ze Boot Manager (i FDISK) sprawdza rygorystycnie, czy partycja jest
"bootowalna". Jest przy tym bardziej scisly, niz BIOS komputera. Ja
zauwazylem, ze czasami dla Boot Managera partycja z ktorej uruchamia sie
system nie moze byc wieksza niz 2 GB, choc BIOS nia naklada takich
restrykcji. System operacyjny przy tym nie ma zadnego znaczenia.
Osobiscie uruchamialem Linuxa z Boot Managera bez najmniejszych
problemow.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *