Re: Jak zmienic login i password (te od LANu)

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_discoverfinancial.com)
Data: Tue 12 Dec 2000 - 19:02:40 MET

Piotr Szczesnik wrote:
> =

> Wybieram:
> Connections | Network | Network Services | Logons | File and Print
> Client Workstation Logon
> =

> Pojawia si=EA:
> Starting requester
> =

> Pojawia sie okienko LAN logon
> Podaj=EA u=BFytkownika i has=A0o (te dane chcee zmienic)
> =

> Po jakims czasie pojawie sie:
> The logon attempt was unsuccessful
> =

OK. W okienku masz wiec Verification: Local, albo nic poza polami do
wpisania uzytkownika i hasla. To znaczy ze twoje dane sa spawdzane w
lokalnym NET.ACC. Ten plik znajduje sie w \IBMLAN\ACCOUNTS. Mozesz miec
korupcje tego pliku, albo po prostu zapomniales swoje haslo. Sproboj
zalogowac sie uzywajac USERID jako User ID i PASSWORD jako Password.
Jezeli nic nie zmieniales, i nie masz uszkodzonego NET.ACC, to to
powinno Cie zalogowac z prawami administratora. Jesli to sie uda, to
wpisz komende UPMACCTS i mozesz sobie zalozyc nowego uzytkownika, a
wymazac starego. Jesli sie nie uda, to sproboj komende FIXACC, a jak i
to nie pomoze, to pozostaje Ci jedynie zainstalowac clienta sieciowego
ponownie.

> =

> U mnie nigdy nie by=A0o
> =

Przez zmiane ja rozumie wpisanie innego uzytkownika w okienku do
logowania. To tam jest jak zreszta sam napisales powyzej. Jesli chodzi o
stworzenie nowego uzytkownika, lub zmiane hasla to procedure opisalem Ci
powyzej.

> =

> Connections | Network | File and Print Client Resource Browser
> =

> Tam mam sprz=EAty ze starej sieci? Czy wystarczy je usun=B1=E6, nic to =
nie
> popsuje?. Ja tam chc=EA widzie=E6 jedynie w=A0=B1czone komputery.
> Nie chc=EA ogl=B1da=E6 te=BF ich opis=F3w, tylko nazwy (bo to co ludzie=
 wpisuj=B1
> w opisach, to lepiej nie czyta=E6)
> =

Mozesz spokojnie usunac stare rzeczy. Jezeli chodzi o same nazwy, to nie
wglebialem sie w szczegoly. Sproboj zmienic to w Properties -> Network
Status, ale nie gwarantuje, ze to da spodziewany skutek.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *