Re: Czy ja musze kupowac Millenium???? Ratunku!!!

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 23 Nov 2000 - 20:31:52 MET

Marek Wojciechowski wrote:

> Nie wiem, co masz na mysli przez _obsluge_ CMYK, ale przy zapisie do np.
> TIFF mozesz ustawic opcje "use CMYK". To o to chodzi ?

Nie o to chodzi. w komputerze wystarczy RGB (Red Green Blue). Ale w
poligrafii
sa 4ry kolory. niby wystarcza 3 (CMY - Cyan Magneta Yellow) ale jak sie
je
wszystkie wymiesza to czarny za skarby nie wychodzi. i trzeba dla
"burych"
kolorow redukowac CMY na rzecz K czyli czarnego.
Ze skanerow lapie sie normalny CMYK i taki wlasnie trzeba bezposrednio
obrobic
w programie. jesli program w locie przerobi CMYK na RGB i potem
spowrotem
zapisze do CMYK to kolory szlag trafia.