Re: Etyka i konkurencja

Autor: Jan Gromadzki (jg_wp_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 04 Oct 2000 - 15:43:23 MET DST

mbs <mbs_at_poczta.fm> napisał / wrote:

> Szanowni Panowie
>
> Pozwoliłem sobie przeprowadzić analizę naszych wypowiedzi na temat
> Windy
> i... niestety -nie tyko ręce mi opadły.

Eee..., kolega troche przesadza, i aczkolwiek zdarzaja sie wypowiedzi obrazliwe, to mozna sie tu pocieszac, ze nie
odbiega to od sredniej krajowej.

> [...]
> dziale
> mrketingu i sprzedaży zatrudna IBM - gdyż to oni, a nie ich klienci
> są odpowiedzialni za upowszechnianie wiedzy o firmie i jej produktach.
> Fakt ignorancji przez rynek produktów IBM wynika z:
> - ignorancji przez IBM szarego użytkownika,
> - totalnego braku poprawnej informacji ofirmie i jej produktach
> dla PC,
> - braku właściwej reklamy systemu operacyjnego OS/2 i
> rzetelnych
> jego porównań z innymi produktami,
> - totalnego bałaganu w dziale dystrybucji - na OS/2 czekałem
[...]

O tak, tu mozna sie podpisac obiema rekami, chociaz niewiele to pomoze - jak musztarda po obiedzie, bo losy
OS-a sa juz przesadzone i trzeba sie rozgladac za czyms o porownywalnej funkcjonalnosci. Niestety nie mozna
liczyc na rozwijanie tego systemu silami spolecznosci uzytkownikow, bo ta po prostu jest za slaba na to.

> - ignorancji wymogów konkretnego rynku i dystrybucję
> niedostosowanego
> oprogramowania (klawiatura UK na polski rynek),

Nie rozumie o co chodzi, poza wersja 3 US, nie spotklalem sie z problemami z polska klawiatura, moze chodzi o
tzw. klawiature maszynistki?

> - publicznego odsuwania na dalszy plan i niemalże określania
> jako wypadek
> przy pracy własnego, dobrego produktu,
> - publicznego popierania produktu konkurencji (sprzedaż NT na
> maczynach IBM)

No tak, to byly jaja (za przeproszeniem).

> Szanowni Grupowicze, publikowane przez was teksty nie tylko my sami
> czytamy.
> Jeżeli pan czy pani X dowie się z naszej listy, że ktoś uznał ją,lub
> jego za osła - to jak w banku mamy przeciwnika,

To bardzo sluszna uwaga, nalezy polecic ja uwadze kolegow z tej listy, aczkolwiek wcale czesto widzialem tu
rzeczowe odpowiedzi w sprawach windzianych.

> - każdy zbłąkany na nasze strony powinien dostać uprzejmą
> informację
> z zaproszeniem i adresem Team-u.

o tak! uprtzejma odpowiedz to je ono!

> - każde czasopismo, które odmawia umieszczania na swoich
> stronach
> właściwych informacji o systemie, ...
> powinno dostać bardzo uprzejme pismo zawierające wyciąg
> z Ustawy o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji.
> - każda krajowa firma, która wypypuszcza produkt dostosowany
> wyłącznie
> do systemu win powinna otrymać tenże sam wyciąg.

To moze i dobry pomysl i moze to czynic powinien Team od dawna, teraz chyba juz za pozno.

> - na stronach Teamu należy jak najszybciej umieścić listę
> publikowanych
> na CD darmowych pełnych wersji programów działających
> pod
> WinOs/2 ze wskazaniem ich żródła - czyli konkretnego
> numeru pisma.

To kolejny dobry pomysl, chyba zreszta w przeszlosci juz zglaszany, ale nie zrealizowany.

Nasze pisma komputerowe, pomijajac tak wyraznie okreslone, jak Linux+, maja ten sam interes co wszyscy w
branzy - sprzedac jak najwiecej, a najwiecej sprzedaje sie soft- i hard-ware'u zwiazanego z winda, dlatego nie
maja motywacji by publikowac obiektywnie. To w zasadzie wszystko kryptoreklama. Dlatego wysylanie im
prawnych pouczen moze ma sens, ale akurat OS-owi to chyba juz nie pomoze.
Winda jest uciazliwa w wielu sytuacjach, malo wydajna i nieprzewidywalna, ale widac wiekszosci to nie
przeszkadza, wiec wszystko swietnie sie kreci. Ostatnio probowalem instalowc OS-a na notebooku Toshiba
(designed for Windows 98), to byla prawdziwa meczarnia i powiodlo sie tylko czesciowo. OS tez nie jest
doskonaly - choc byc moze jest to najsprawniejszy z mi znanych system dla komputerow z procesorami Intela, to
jednak coraz trudniej go uzywac, a pewnie niedlugo nie bedzie to na nowych komputerach w ogole mozliwe.

To ryle refleksji na powyzszy, sluszny temat.

JG

Interesujesz się giełdą, ubezpieczeniami, usługami bankowymi?
Wypełnij ankietę <http://abc.wp.pl/ankieta/>