Etyka i konkurencja

Autor: mbs (mbs_at_poczta.fm)
Data: Wed 04 Oct 2000 - 06:55:09 MET DST


Szanowni Panowie
 
 Pozwoliłem sobie przeprowadzić analizę naszych wypowiedzi na temat
Windy
 i... niestety -nie tyko ręce mi opadły. Z analizy tej wynika,
 że naszym zadniem pismo, które nie udostępnia swojego miejsca
 dla OS/2 jest mieszane z błotem, ajego pracownicy to kupa -delikatnie
 mówiąc - osłów. Do tychże osłów -według niektórych opinii- należy
każky
 użytkownik windzianych programów, a każdy z nieostrożnych grupowicvzów,
 przyznających się do użytkowania wspomnianych programów jest odsądzany
od czci i
 wiary.
 
         Uważan, że to nie Firma X, czy Pan X jest głąbem. Głąbów w
dziale
 mrketingu i sprzedaży zatrudna IBM - gdyż to oni, a nie ich klienci
 są odpowiedzialni za upowszechnianie wiedzy o firmie i jej produktach.
 Fakt ignorancji przez rynek produktów IBM wynika z:
         - ignorancji przez IBM szarego użytkownika,
         - totalnego braku poprawnej informacji ofirmie i jej produktach
dla PC,
         - braku właściwej reklamy systemu operacyjnego OS/2 i
rzetelnych
                 jego porównań z innymi produktami,
         - totalnego bałaganu w dziale dystrybucji - na OS/2 czekałem
prawie rok,
         - niedostosowania wyrobu do wymogów rynku, poprzez brak
właściwego
                 instalera systemu - czytaj: działającego bez zbędnych
trudności
                 i możliwego do obsługi przez potencjalnego użytkownika,
czyli
                 niekoniecznie eksperta,
         - ignorancji wymogów konkretnego rynku i dystrybucję
niedostosowanego
                 oprogramowania (klawiatura UK na polski rynek),
         - publicznego odsuwania na dalszy plan i niemalże określania
jako wypadek
                 przy pracy własnego, dobrego produktu,
         - publicznego popierania produktu konkurencji (sprzedaż NT na
maczynach IBM)
         - wszystko o czym zapomniałem, a możecie uzupełnić.
 
 Szanowni Grupowicze, publikowane przez was teksty nie tylko my sami
czytamy.
 Jeżeli pan czy pani X dowie się z naszej listy, że ktoś uznał ją,lub
 jego za osła - to jak w banku mamy przeciwnika, który z uporem
wspomnianego
 zwierzątka będzie
 działał tak jak to ma obecnie miejsce. Zabłąkany na naszą stronę
 iternauta jest obowiązkowo ośmieszany w sposób często niewybredny i
staje się
 przeciwnikiem -komu to służy?
 Owszem można i nawet należy używać dowcipu, ale musi być wysokiego lotu
 przykład:
         - propozycja wysłania firmie X proponującej win-coś_tam,
informacji,
                 że przypadkiem nie posiadasmy żadnej wersji tegoż
systemu,
         - umieszczenia lapsusa wypuszczonego przez firmę na jaj
własnych stronach).

 Uważam, że o postreganiu przez innych naszej grupy i naszych potrzeb,
 decudujemy my sami, wobec czego:
         - każdy zbłąkany na nasze strony powinien dostać uprzejmą
informację
                 z zaproszeniem i adresem Team-u.
         - każde czasopismo, które odmawia umieszczania na swoich
stronach
                 właściwych informacji o systemie, (w najgorszym
przypadku
                 w proporcjach procentowych - OS/2 ok.3-5%
użytkowników),
                 powinno dostać bardzo uprzejme pismo zawierające wyciąg
                 z Ustawy o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji.
         - każda krajowa firma, która wypypuszcza produkt dostosowany
wyłącznie
                 do systemu win powinna otrymać tenże sam wyciąg.
         - na stronach Teamu należy jak najszybciej umieścić listę
publikowanych
                 na CD darmowych pełnych wersji programów działających
pod
                 WinOs/2 ze wskazaniem ich żródła - czyli konkretnego
numeru pisma.
 W związku z taką, a nie inną treścią Ustawy o Zwalczaniu Nieuczciwej
 Konkurencji, oraz jej powszechnym nieprzestrzeganiem, mamy prawo wnieść
skargę do
                 - Federacji Konsumentów
                 - Rzecznika praw Obywatelskich - gdyż w sposób świadomy
odbiera się
                          społeczeństwu dostęp do rzetelnej informacji w
spraiwe
                          tak ważnej jak upowszechnianie informatyki a
związanej
                          nieodłącznie z osiąganiem zysków przez
niekoniecznie
                          uczciwe w swym postępowaniu firmy (porównaj
ceny MS-Ofice,
                          WordPerfect-Suite, Lotus Suite oraz Star
Office z ich
                          możliwościami.
 
 
 Ustawa z dnia 16.04.93 o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji mówi:
 art.3.1 Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne
 z prawem lub dobrymi obyczajami , jeżeli narusza interes innego
 przedsiębiortwa lub klienta.
 art.14
         ust.1 Czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie
         nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim
         lub innym przedsiębiorstwie albo przedsiębiorcy w celu
         przysporzenia korzyści lub wyrządfzenia szkody.
 
         ust.2 Wiadomości o których mowa w ust.1 są nieprawdziwe
         lub wprowadzającą w błąd informacją w szczególnoci o:
                 p.2 - wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach
                 p.3 - stosowanych cenach
 
         ust.3 również posługiwanie się:
                 p.2 - nieprowdziwymi atestami
                 p.3 - nierzetelnymi wynikami badań
 
 art.15 Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym
         przedsiębiorstwom dostępu do rynku w szczególności poprzez :
 
         ust.1 sprzedarz towarów lub usług poniżej kosztu wytworzenia
                 albo ich odsprzedarz poniżej kosztów zakupu w celu
eliminacji
                 innych przedsiębiorców.
         ust.2 Nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedarzy innym albo
                 niedokonania zakupu od innych przedsiębiorców towarów
                 lub usług.
         ust.3 rzeczowo nieuzasadnione zróżnicowanie traktowania
niektórych klientów.
 
 art 16.1 Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w
 szczególności:
                 - reklama wprowadzająca kilienta w błąd i mogąca przez
to wpłynąć
                 na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi.
 
 art.17 Czynu nieuczciwej konkurencji dopuszczają się w rozumieniu art
16
 również agencje reklamowe albo inne przedsiębiorstwa ,które reklamę
opracowują.

-- 
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 15:28:32 MET DST