Nowa karta dźwiękowa - pilne

Autor: Dominik Czechowski (dominik_at_zt.krakow.tpsa.pl)
Data: Mon 21 Aug 2000 - 00:20:14 MET DST

Witam wszystkich,

Wczoraj przekonałem się (nie po raz pierwszy zresztą), że mój komputer
to straszny złom :(, tym razem muszę zmienić kartę dźwiękową. Do tej
pory (tzn. ostatnio) używałem ESS1869. Karta działa bez zarzutu pod
Warp 3 i 4, ale z Warp Server i z nowymi fixami do 4 są już problemy i
trzeba sięgać po starsze wersje. Nie to jest jednak przyczyną, dla
której chcę ją zmienić. Okazało się, że karta ta jest za cienka do
oglądania filmów nagranych w MPG4 z dźwiękiem Dolby Digital. Po prostu
dźwięk się zacina i zaczyna trzeszczeć. Sprawdziłem, że wystarczy mi
najtańsza karta (takie np. ForteMedia 801 czy jakoś tak) aby filmy
chodziły płynnie. Dodam, że mam K62 350 MHz.

Oczywiście chodzi o oglądanie filmów pod ..... winshitem. Co ja bym
dał za odpowiednie kodeki pod OS/2......

No chyba już wystarczy tych wypocin. Pytanie jest krótkie: Jaką kartę
PCI kupić, żeby działała bezproblemowo z OS/2 (również z fixem 15 i
dalszymi). W końcu w OSie spędzam 95% czasu i dobrze by było móc
posłuchać jakiejś muzyczki. Nie zależy mi na dźwięku w sesjach DOS i
Win-OS (chociaż było by miło je mieć). Z mojego wstępnego rozeznania
wynika, że do wyboru mam: Maestro2, Vortex lub SB Live. Czy jest
jeszcze coś ? Czy wspomniana ForteMedia ma sterowniki pod OS/2 ?

Jaką kartę polecacie ?

Z góry wielkie dzięki

Dominik Czechowski