Re: Help!!! Jak odzyskac dane?

Autor: Dariusz_Pilarek_at_GrupaZywiec.pl
Data: Fri 21 Jul 2000 - 14:01:12 MET DST

On 21.07.2000 10:42:33 Grzegorz Szyszlo wrote:

>powinny
>gdyz
>
>FAT tak ma. jesli pliki ulegly fragmentacji, praktycznie jest niemozliwe
>by je odzyskac. sam osobiscie kiedys tak odzyskiwalem swoj wlasny dysk
>ktory udalo mi sie juz przepartycjonowac i naniesc linuxowy system
>plikow.

Jest prawie niemozliwe wtedy jesli straciles FAT - a przy zwyklym formatowaniu
(nie /u) tracisz tylko glowny FAT opisujacy root, ale jesli FAT jest caly co
jest zwykle prawda w przypadku podkatalogow to masz w nim wszystkie informacje
potrzebne do odtworzenia plikow. Wlasnie z tego korzystaja rozne programy typu
unformat - przekuja caly dysk w poszukiwaniu FATow i na ich podstawie odtwarzaja
informacje w glownym FATcie. Oczywiscie, plikow ktore byly w roocie ani nazw
podkatalogow w roocie sie w ten sposob nie da odtworzyc.
Tez kiedys mialem taki sam problem - sformatowalem nie ta partycje. Uzylem wtedy
bodajze unformat z Novell DOSa i odtworzenie dysku mi zajelo kilka minut.
Inna sprawa, ze po naniesieniu innego systemu plikow to i te pozostale FATy moga
ulec zamazaniu i wtedy to juz kiszka.

Pilar