Re: Help!!! Jak odzyskac dane?

Autor: Dariusz_Pilarek_at_GrupaZywiec.pl
Data: Fri 21 Jul 2000 - 13:42:57 MET DST

On 21.07.2000 10:26:49 hubert_grupy wrote:

>Wielkie dzieki za pomoc, ale dysk musial wtedy (na ktorym zreszta byl Netscape,

>stad
>nie odebralem Twojego maila) pojechac juz do fachowca. Czy to byl fachowiec czy

>tez
>nie - nie wiem. Odzyskal ok. 30% waznych danych (dysk byl mocno pokawalkowany).
>Niestety tych najwazniejszych nie, wiec szybko musialem odrabiac straty.

Nie sadze by byl to fachowiec. A jesli tak to mu sie najwyrazniej nie chcialo

>uznac
>
>Z tego co piszesz to pomimo pokawalkowania plikow, jesli nie byly w root,
>powinny
>sie w calosci dac odzyskac? Czy tak?

Tak

> Bo mi powiedziano, ze nie odzyskano ich gdyz byly wlasnie pokawalkowane.

To nie ma znaczenia, jesli nie sa w root a powierzchnia dysku jest nietknieta
(bad sektory, lub fizyczne zamazanie czym innym) bo pokawalkowanie jest zapisane
w FATach, ktore sa w calosci. Owszem, jesli to robic recznie to bym na pewno
zrezygnowal szybko.

>as
>
>Co to znaczy manipuluj calymi plikami?

Rozumiem, ze miales na mysli Norton DiskEdit. Jesli ogladajac dysk jako Hex
(View as hexadecimal) natrafisz na cos co wyglada jak FAT, przelaczysz widok na
FAT (View as FAT) to pokaze ci sie zawartosc danego podkatalogu. Oznaczysz plik
i wybierzesz z menu np. Write object to... W ten sposob caly plik przesuniesz w
inne miejsce (oczywiscie na innej partycji/dysku by nie niszczyc tego co jeszcze
zostalo).

Pilar