Re: Dlaczego nie widać kompów w sieci??

Autor: Piotr Oniszczuk (wolodzia_at_kki.net.pl)
Data: Tue 18 Jul 2000 - 22:10:36 MET DST

Wojciechu,

Jak rozumiem używasz LANMAN (Microsoft Networks (Mikry), i File and
Print sharing (IBM) w oparciu o transport/sieć TCPBEUI - czyli
NETBIOS over TCPIP.
NETBIOS jest protokołem rozgłoszeniowym, zaś TCP to protokół
połaczeniowy. Potrzebne są więc machanizmy:
-mapowania nazw RFC NETBIOS NAMES na HOST IP
-obsługi rozgłoszeń NB na broadcasty TCP

W IBM MPTS jest to zrobione porządnie:
Odpal "MPTS Configuration"
W current Config (tam gdzie są Twoje protokoły do NIC) daj focus na
"NETBIOS over TCPIP"
Daj "Edit", "Names List", "Add". Wpisz "Computer Name" i "IP Host
Name" - tak dla wszystkich kompów
Daj "Brodcast List" i wpisz IP wszystkch kompów z zasobami TCPBEUI.

That's all

BTW: A może używasz WINS ? - mam nadzieję że NIE !!!

Wojciech Smagowicz <wojtek_at_cyber.olnet.com.pl> wrote:

> Jest sobie sieć, do której jest podpięty mój OS/2 (4.0 Fix12) . Sieć
> chodzi na TCP/IP oraz na NETBIOS poprzez TCP/IP. W OS/2 po poleceniu NET
> VIEW widzę tylko serwery sieci chodzące na Linux-ie i Sambie.
> Pozostałe maszyny udostępniające swoje zasoby (oparte na Win95/98) są w
> zasadzie niewidoczne.
> Dopiero jak wydam plecenie NET VIEW \\INNYKOMP to pokazuje się i wtedy
> mogę "z ręki" podłączyć się do niego. Nie jest możliwe użycie do tego
> "zasoby współdzielone i połączenia sieciowe" bo tam nie widać innych
> [...]

cYa, 3.14iotr/2
Dobry programista wiesza się z programem....
Hiroshima'45; Czernobyl'86; Windows'95

Zwrotne bajty daj na "wolodzia_at_kki.net.pl"