Re: Dlaczego nie widać kompów w sieci??

Autor: Wojciech Smagowicz (wojtek_at_cyber.olnet.com.pl)
Data: Wed 19 Jul 2000 - 11:23:54 MET DST

Piotr Oniszczuk napisał(a):
> Jak rozumiem używasz LANMAN (Microsoft Networks (Mikry), i File and
> Print sharing (IBM) w oparciu o transport/sieć TCPBEUI - czyli
> NETBIOS over TCPIP.
Owszem
> NETBIOS jest protokołem rozgłoszeniowym, zaś TCP to protokół
> połaczeniowy. Potrzebne są więc machanizmy:
> -mapowania nazw RFC NETBIOS NAMES na HOST IP
> -obsługi rozgłoszeń NB na broadcasty TCP
Przeczytałem i zrozumiałem

> W IBM MPTS jest to zrobione porządnie:
> Odpal "MPTS Configuration"
> W current Config (tam gdzie są Twoje protokoły do NIC) daj focus na
> "NETBIOS over TCPIP"
> Daj "Edit", "Names List", "Add". Wpisz "Computer Name" i "IP Host
> Name" - tak dla wszystkich kompów
Z numerami IP jest problem bo przydzielane są dynamicznie przez serwer
DHCP.
Próbowałem na kilka różnych sposobów - łącznie z wpisaniem aktualnego
numeru - i nic.
Jedyne co to nastapiło zwielkorotnienie już widzianych kompów (no
problem).
> Daj "Brodcast List" i wpisz IP wszystkch kompów z zasobami TCPBEUI.
Problem, jak wyżej - dałem ip proadcastowe "na całą sieć" 192.168.1.0 -
i nic
:-((
> BTW: A może używasz WINS ? - mam nadzieję że NIE !!!
Nie - nie jestem kamikadze (potem albo banzaj albo sepuku)

--
                                     Wojciech Smagowicz
                                     wojtek_at_cyber.olnet.com.pl