Przerost formy nad trescia ?

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_pg.gda.pl)
Data: Tue 20 Jun 2000 - 19:37:32 MET DST

Nie uzywam excela, ale ostatnio znalazlem pewna informacje, ktora sklonila
mnie do malego eksperymentu.

Zadanie. Mam plik tekstowy (powiedzmy CSV) zapisany przez jakies
uzadzenie. Plik zawiera powiedzmy 100000 punktow pomiarowych, na podstawie
ktorych chce przygotowac wykres, cokolwiek.

Uruchamiam Mese/2, w ciagu pary sekund importuje ten plik, w ciagu paru
nastepnych mam gotowy wykres. Nic nadzwyczajnego, bez zadnych wizardow czy
innych kretynatorow. W koncu zadanie jest banalne.

Ide z tym samym plikiem do jakiegos Excela (2000 coby wykozystac wszystkie
najnowsze osiagniecia i technologie informatyczne :)
Probuje zrobic to samo, zaczyna importowac, ale po punkcie 65000 radosnie
oglasza, ze skonczyl, ale plik nie zostal wczytany caly.

I teraz niech mnie ktos oswieci, czy to tylko takie ograniczenie filtru do
CSV (co i tak jest wystarczajaco idiotyczne), czy tez Excel nie potrafi
wczytac wiecej niz 65000 wierszy i mozna przy jego pomocy zrobic sobie
co najwyzej bilans tygodniowych wydatkow domowych, bo z miesiecznymi juz
moze byc problem?

pOSdrawiam
Marek
                                                       Marek Wojciechowski