Re: Dziwne zachowanie hdd !

Autor: Wojciech Smagowicz (wojtek_at_cyber.olnet.com.pl)
Data: Sat 17 Jun 2000 - 21:05:58 MET DST

XXX wrote:
[ciach]
> Lecz zawsze jeden z dyskow (bo mam 2 dyski )
> co jakis czas jakby "startuje" tak jak by wylaczyc dyski podczasa
> oszczedzania energii , a potem wlacza sie i tak zaczyna chodzic . Problem
> jest ten z powodu tych partycji tworzonych w fdisku , bo nawet po formacie i
> zainstalowaniu samych windowsow nie ma tego . Co jest ?
To nie zależy od systemu.
Najprawdopodobniej jest problem z zasilaniem dysku - spróbuj włączyć
komputer ze zdjętą obudową i poruszać kablami zasilającymi dyskiem; w
którymś momencie własnie nastąpi zatrzymanie dysku a następnie ponowny
start. Sprawdź DOKŁADNIE jak wtyczki siedzą w gniazdach dysków. W razie
potrzeby można trochę zwęzić tą rurkę, która jest wewnątrz wtyczki. Nie
powinno się zasilać dysków z użyciem kabelka przedłużającego
wyprowadzonym z zasialniem wentylatorka - każde złącze może dawać takie
efekty.

                                        Wojciech Smagowicz