Re: duzy dysk ciag dalszy

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 05 Jun 2000 - 19:42:49 MET DST

MIchal Koslinski wrote:

> pytanie, dlaczego powieniem instalowac systemu na partyjach powyzej 2.XGB?
> (pytanie do dobrawki :) )

Ja powiem tyle, ze system musi byc zainstalowany w obrebie pierwszych
1024
cylindrow. pozostale partycje moga byc gdziekolwiek. nie wiem skad
sie wzielo ograniczenie do 2GB. wiem tyle, ze partycje typu FAT moga
miec
max. 2GB, i to wszystko.

aha. bardzo pomocne w zrozumieniu tego wszystkiego jest linux, tzn.
warto przeczytac ze wszystkimi szczegolami:

ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/Linux/Documentation/HOWTO/Large-Disk-HOWTO.html

oczywiscie nie ma tam nic na temat driverologii do OS/2, za to jest
bardzo wiele o roznych ograniczeniach, o tablicy partycji wogole itp.