Re: IS OS/2 dead - glosowanko

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_pg.gda.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 19:36:20 MET DST

On Wed, 24 May 2000, Jan Waliszewski wrote:

> Niestety jest konsekwentna - w dokumencie "Strategy for 2000" IBM zaleca zmianę systemu operacyjnego.
>
> I wszystkie inne oświadczenia też się zgadzają: najpierw zostanie wydana aktualizacja klienta, sądzę,
> że głównie po to, aby
> użytkownicy systemu mogli bez przeszkód zainstalować go na nowym sprzęcie, ale deklaracje precyzujące
> end-of-support są jasne. Czytając ten dokument jako całość nie ma żadnych sensacji: IBM zaleca
> najpierw uaktualnienie systemu operacyjnego do najnowszej wersji, przebudowę aplikacji do postaci
> [...]

No dobrze. Ale strategia IBM lansowania aplikacji niezaleznych od systemu
to przeciez nic nowego i szczerze mowiac nie rozumiem z jakiego powodu
wszyscy uparli sie interpretowac to jako wymuszanie migracji z OS/2 na
windows czy innego linuxa? Niezaleznosc od systemu to rowniez niezaleznosc
od tych dwoch ostatnich. I po osiagnieciu owego "platform neutrality"
mozna rownie dobrze przesiasc sie z windosa na OS/2 bo jest wygodniejszy,
bardziej niezawodny itd. :)

Tymczasem mamy rok 2000 i jak na razie nie widac ani systemu na ktory
mozna by sie przesiasc, ani pelnego zestawu "neutralnych" aplikacji,
czyli mozemy spac spokojnie. Do roku 2002 daleko i jestem pewien, ze
microsoft do tego czasu rowniez zakonczy support windows 2000 "zalecajac
migracje" na windows 2002 jak to robi niemal co roku.

A w roku 2002 zobaczymy czy bedzie dostepna jakas alternatywa dla OSa.
Moze nie bedzie sie nazywal OS/2 (Voyager? AIX/2 czy jeszcze inaczej),
ale jesli bedzie mial HPFS, WPS i bedzie obslugiwal poza "neutralnymi"
rowniez aplikacje PMowe to czemu nie :)

pOSdrawiam,
Marek

PS. Tak apropos informacji end of support. Sygnatury wirusow do IBMAV
mialy sie pojawiac bodajze do stycznia 1999. Tymczasem ostatnie
uaktualnienie jest chyba z kwietnia tego roku.

                                                       Marek Wojciechowski