Re: propozycja niepotrzebna

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Tue 16 May 2000 - 10:40:05 MET DST

On Tue, 16 May 2000 08:58:39 +0200 (MET DST), Jan Gromadzki wrote:

>Proponuje nie opowiadac bajek o zelznym wilku, linux nie b dzie Wind z powod w
>zasadniczych - jest to system unixopodobny i jego j dro jest starannie
>rozwijane, jest i pozostanie bezplatne bo tak stanowi licencja i wola ludu.

Heh, jakiego ludu? Tego, ktory wczesniej wystawal po winde w kolejkach w dniu jej
premiery? To sa pozory... Ten sam lud zaplaci za kazdy nowy, fajny bajer, bo sa do
tego przyzwyczajeni. I platnosc oznacza pewnosc - mentalnosci nie zmienisz...
Oczywiscie, pozostaje garstka "pierwotnych" uzytkownikow - hackerow, adminow itp ;)
ale to tylko <<garstka>>

>Problem Windy to raczej nie GUI z latajacymi po ekranie ikonkami, ale kernel,
>czyli old DOS; ju NT mo na akceptowa , cho je li chodzi o wydajno , to nie
>jest to np. dla OSa konkurencja.

Osobiscie linuxa nie uzywam, ale znam wielu "starych uzytkownikow" ktorzy nie
przesiada sie na KDE czy Gnome, ze wzgledu na powolnosc, molochowatosc itp.
Oczywiscie, jadro ma duze znaczenie - ale jak w tym kierunku idzie gui, to pojdzie i
jadro.

>Co do komercjalizacji, to przecie ludzie musz z czego y , a inni, kt rzy
>p ac , chc np. gotowy produkt, instaluj cy si r wnie atwo jak winda. Ale
>nawet wtedy pewnie b dzie jaka dobra bezp atna dystrybucja, a w ostateczno ci
>- dla ambitnych - zostaj r d a i samodzielna kompilacja.

Taaak, a wszyscy w tej chwili jak chca, to moga uzywac dr dosa ;) Ja nie mowie tutaj o
tym, czego bedzie uzywac 3% rynku - bo wtedy globalizacja linuxa NIC im nie daje -
software bedzie robiony pod srodowisko, czyli tak jakby pod system operacyjny - i bez
tego srodowiska nie pojdzie... I w tym kierunku to wszystko w tej chwili zmierza.

Lech Wiktor Piotrowski | ICQ#: 50746253 | lewhoo_at_teamos2.org.pl
TeamOS/2 Poland Webmaster - http://www.teamos2.org.pl
Inne system maja uzytkownikow, OS/2 ma wyznawcow
My OS/2 system uptime is: : 0d 10h 20m 00s 398ms (en).