Re: propozycja niepotrzebna

Autor: Jan Gromadzki (jan_at_P25)
Data: Tue 16 May 2000 - 08:41:03 MET DST

On pon, 15 maj 2000, you wrote:

> 1. Srodowiska graficzne, w ktorych stawia sie na bajery, nie na jakosc i szybkosc
> 2. Komercjalizacja dla klientow, ktorzy wlasnie bajerow poszukuja (staroffice, corel)

Proponuje nie opowiadac bajek o zelznym wilku, linux nie będzie Windą z powodów
zasadniczych - jest to system unixopodobny i jego jądro jest starannie
rozwijane, jest i pozostanie bezplatne bo tak stanowi licencja i wola ludu.
Problem Windy to raczej nie GUI z latajacymi po ekranie ikonkami, ale kernel,
czyli old DOS; już NT można akceptować, choć jeśli chodzi o wydajność, to nie
jest to np. dla OSa konkurencja.

Co do komercjalizacji, to przecież ludzie muszą z czegoś żyć, a inni, którzy
płacą, chcą np. gotowy produkt, instalujący się równie łatwo jak winda. Ale
nawet wtedy pewnie będzie jakaś dobra bezpłatna dystrybucja, a w ostateczności
- dla ambitnych - zostają źródła i samodzielna kompilacja.

J.G.