Re: propozycja niepotrzebna

Autor: michal koslinski (kozzy_at_mkr.net.pl)
Data: Fri 05 May 2000 - 18:32:08 MET DST

On Fri, 5 May 2000, Jan Gromadzki wrote:

> Jestem zdania, ze warto sobie od czasu do czasu podyskutowac, nawet jak temat
> nie jest zupelnie praktyczny

niestety do poki mikremu nie przytrafi sie cos bardzo przykrego, co
uniemozliwi, lub zablokuje przyszlosc windy, to nic na rynki sie nie
zmieni. a wszystko dla tego, ze narazie najpewniejsza inwestycja dla
przecientnej firmy developerskiej jest niestety winda. i nawet takie
kolosy jak autodesk czy intergraph+ ktos_tam_kto_robi_microstation nie
wypuszcza NIC pod beosa czy linuxa, bo jedynym rynkiem zbytu bylyby
prawdopodobnie uczelnie techniczne, kt. robia zakupy raz na 5 lat (i to
jak dobrze pojdzie). to samo dotyczy galezi griercowej i biurowej.
oczywiscie beda sie pojawiac mody, proby, jakies, czasami bardzo dobre
pomysly, ale do poki nie stanie za nimi pieniadz i prespektywy, NIC sie
nie zmieni.

obecnie ibm traci swoja wiarygodnosc wsrod swoich os/2 klientow, w linuxie
dzieje sie duzo i nic, beos? - fajnie wyglada. cos innego? gdzie? mnie sie
nawet nie chce probowac szukac informacji na ten temat, a co dopiero
przecietny zjadacz chleba, a wlasnie u niego sa pieniadze.

dzis gdy kupujesz komputer i nie zaznaczysz, ze nie chcesz zadnego systemu
oper. dostaniesz z zestawem winde.

dlatego mam mieszane uczucia gdy czytam wywody na tej liscie na temat
alternatyw, alternatywy. os/2 byl i do poki bedzie supportowany, bedzie
najpowazniejszym konkurentem windy, nawet pomino to, ze uzytkownikow ma
znaniej mniej niz linuxy. a to dla tego, ze stoi za nim firma,
kt. moglaby, ale nie chce pakowac sie w ryzykowny interes. lepiej czekac.

wiem, z mojego listu nic nie wynika, a i zaden wniosek tez sie nasunac nie
chce. dlatego, podobnie jak pewna firma, poczekam, pomysle, moze cos
jeszcze wymysle :>

have a nice email!
!<ozzy

* email: kozzy_at_mkr.net.pl