Re: System operacyjny OS/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 25 Apr 2000 - 18:56:00 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Ale zauwazylem, ze ostatnio na liscie znowu nasilily sie prosby o OeSa :)

Ja swego czasu slyszalem opinie, ze niektorzy specjalnie nie
zabezpieczaja
zbyt mocno programow (tylko kod instalacyjny), aby mozna bylo latwo
go skopiowac itp. jesli chodzi o os/2, nikt sie nim nie zainteresuje
dopoki najpierw nie wyprobuje. jesli chodzi o wingroze, nie ma z tym
wiekszego problemu. wystarczy pojsc w zasadzie do kogokolwiek kto ma
komputer, i mozna sobie poogladac. z linuxem tez nie ma wiekszego
problemu
z uwagi na jego darmowosc. a z os/2 jest problem. bo praktycznie nikt
go nie uzywa, a zeby wyprobowac trzeba najpierw kupic. na to niestety
nikt nie pojdzie. jedynym wyjsciem jest niestety kradziez, do ktorej
oczywiscie nie namawiam. szkoda ze "polityka" ibm jest tak glupia
w tej kwestii, tzn. ze nie ma roznych beta wersji lub limitowanych
wersji demo ktore trzeba w kolko reinstalowac by dzialaly (zaszywane
na sztywno limity czasowe, i synchronizacja czasu komputera przez siec).

btw. wiem ze "rozdawanie" os/2 jak tez innego platnego softwareu jest
przestepstwem, a tak bardzo bym chcial by troche osob mialo mozliwosc
zapoznania sie z tym fajnym systemem. co mozemy zrobic? namowimy
kogos z bylego CCCP by na swoich hostach udostepniali stosowny soft?
tam kradziez oprogramowania jest prawdopodobnie legalna, tak jak to
niegdys
bylo u nas. ma ktos inne propozycje?