Re: System operacyjny OS/2

Autor: Marcin P. Ciaszczyk (mpc_at_chzgoda.pl)
Data: Tue 25 Apr 2000 - 20:29:20 MET DST

> Ja swego czasu slyszalem opinie, ze niektorzy specjalnie nie
> zabezpieczaja
> btw. wiem ze "rozdawanie" os/2 jak tez innego platnego softwareu jest
> przestepstwem, a tak bardzo bym chcial by troche osob mialo mozliwosc
> zapoznania sie z tym fajnym systemem. co mozemy zrobic? namowimy
> kogos z bylego CCCP by na swoich hostach udostepniali stosowny soft?
> tam kradziez oprogramowania jest prawdopodobnie legalna, tak jak to
> niegdys
> bylo u nas. ma ktos inne propozycje?
tiam... chinczycy na pewno moga rozdawac, a spotkalem pare serwerow
powaznych firm z niezbyt dobrze zabezpieczonymi ftpami (mozliwy byl
upload)
ale, byla jakis czas temu dyskusja o os/2 od pirata - jak pokazesz
temu czlowiekowi, co ma z tym systemem zrobic? Mozna napisac readme,
ale to szybko zniecheca (zmusza do czytania, a i tak nie napiszesz
wszystkiego, a czlowiek nie donstanie sie do sieci, jak wczesniej nie
bedzie wiedzial chociazby jak doipa skonfigurowac). Przebijanie sie
bez "pomocnej dloni" przez cala konfiguracje, szukanie sterownikow
tiam...
ale z drugiej strony... jezeli czlowiek zobaczy, ze to po prostu
dziala i robi, co ma robic, to namowi swojego szefa na zakup - to co
zrobil ms jakis czas temu.

ale z drugiej strony kradziez jest nielegalna. tak mozna teoretyzowac
w kolko. Ja nie wystawie os/2 bo sie boje. Chcialbym, zeby ludzie tego
uzywali, ale co mam zrobic?

ja