Re: nasz kochany OS/2

Autor: Jan Stoek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Fri 03 Mar 2000 - 22:39:44 MET

On Sun, 2 Mar 2000 23:11:52 kozzy_at_mkr.net.pl (Michal Koslinski) wrote:

> zainstalowalem sobie jave1.1.4, stara - fakt. po reboocie okazalo sie, ze
> system nie moze wstac, tj. nie pojawia sie bialy kwadracik. dysk jeszcze
> sie czytal przy starcie z flopow, jednak nie wiem co mnie podkusilo, zeby
> zmienic startable z bootmanagera na niestartujaca partycje os/2. skutkiem
> tego jest to, ze dysk juz wcale nie daje sie czytac.

        Co to znaczy - nie daje się czytać? Nie masz dostępu do danych po
starcie z dyskietek, czy po prostu Ci system nie wstaje? Bo jak to
drugie, to sprawa jest dość prosta - zabutuj system z błyskietki (może
być nawet DOS) przestaw partycję aktywną na BootManagera i po
zawodach.

        A jak to pierwsze, to może problem w ogóle nie jest w OS-ie tylko
w dysku? Nie wydaje mi się, aby przestawienie tego akurat bitu w
tablicy partycji mogło spowodować "nieczytanie" wszystkich
partycji... faktem jest, że niekiedy kombinacje są alpejskie, bo
FDISK (dosowy na pewno, osowy nie pamiętam) ustawiając partycję
jako aktywną nie ustawia jej równocześnie jako "dysk c:", tak że
uruchomienie dwu systemów doso- lub osopodobnych bez BM-a jest
mocno iluzoryczne (system zaczyna się butować, po czym stwierdza,
że nie ma dysku C: albo nie ma na nim kluczowych plików i staje z
wyrazami). W takiej sytuacji nawet podniesienie kompa z dyskietki
niewiele daje, bo widziane są nie te partycje co potrzeba. Ale to
nie jest ani problem osa ani bma tylko pokrętnej obsługi tablicy
partycji i to nie do końca zrealizowanej w fdisku.

        BTW - nie upadaj na duchu i nie rób nerwowych ruchów... w ten czy
inny sposób dane da się zapewne odzyskać, ale jak sformatujesz dysk,
to do widzenia.

--
Pozdrawiam,
Jan.