Re: Radiolinie (bylo OS/2 a SDI TP SA)

Autor: Marcin P. Ciaszczyk (mpc_at_chzgoda.pl)
Data: Sat 29 Jan 2000 - 11:55:26 MET

Offtopic ?

> Skoro już jesteśmy na granicy offtopiku, to czy ktoś
> jest podłączony do sieci City SOS (http://www.city.internet.pl) -
> z OS-ą, oczywiście? To jest firma realizująca radiodostęp. 64K
> za 50 zł +VAT miesięcznie, 128K trochę drożej. "Ostatnie stopy"
> (bo przecież nie mila :) są zrealizowane w eternecie; a więc
> niezależnie od systemu. Poza tym dają skrzynki, trochę placu na
> serwerze na weba, a za dopłatą - routowalny adres IP albo większą
> pulę adresów nieroutowalnych (dla LAN-u). Wiem, że działają w na
> obrzeżach Warszawy, ale deklarują elastyczność i szukają również
> [...]
Wiem jak dzialaja radiolinie zestawiane w krakowie - tam powinno byc
podobnie
Dostajesz skrzyneczke + anteny + maszt + kable do polaczenia
skrzyneczki z antenami
(dokladnie tak mam na fakturze - moze troche inne slowa). w
skrzyneczce masz wyjscie na koncentryk (RJ41? zawsze mi sie myli) i z
drugiej strony mozesz sobie podpiac normalna karte sieciowa w twojej
maszynie. Skrzyneczka jest przezroczysta dla TCP/IP - routerem jest
maszyna za podobna (troche wieksza) skrzyneczka na drugim koncu anten.
Z siecia sie komunikujesz przez karte sieciowa, a nie przez modem.

Niech nie czaruja ze ci dadza wiecej adresow nieroutowalnych za
doplata :) postawisz sobie jedna maszynke przy skrzynecze, a za nia
cala siec tez maskowana.
Aha - ja widzialem dwa rodzaje skrzyneczek: z jednym wyjsciem
ethernetowym i z bodajze osmioma.
(bylbym zapomial - ma byc o os/2) Konfiuguruje sie to jak normalny
komputer w sieci z urzadzeniem lanX, a nie pppX

mpc