Re: iomega zip a OS/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 29 Jan 2000 - 10:53:18 MET

Jakub Gołąb wrote:

> Mam zipa podłączanego przez LPT i od 1.5 roku nie mam z nim żadnych
> schodów. Chodzi to wprawdzie tak wolno jak tylko przez LPT może ( ale na
> pewno szybciej niż pod Windows - sprawdzałem kopiując tam i z powrotem
> pliki ~50MB ). Ogólnie jednak jestem zadowolony; dodatkową zaletą zipa
> LPT jest to, że mogę go podłączyć praktycznie wszędzie (no, z wyjątkiem
> iMaca mojego brata... )

coz. tego nie wiedzialem.
ze swojej strony jeszcze dodam, ze jest cos takego jak Olympus
magnetooptyczny.
jakis niecaly rok temu mialem okazje przyjrzec sie temu cudenku. w tej
chwili
liczb nie pamietam, ale cena czytnika (oczywiscie zapisuje) i nosnikow
byla porownywalna z zipami, przy wielkosci nosnika i czytnika do 250MB.
standard 3,5 cala. byly (i pewnie sa) tez dostepne modele 650MB, czyli
tyle
ile mialy wieksze gabarytowo modele. probowalismy nosnik zasmarowac
kreda. i bydle czyta!!!!! szybkosc pracy porownywalna z HDD, tylko
zapisy
jakies 4ry razy wolniejsze. czyta sie normalnie. b.szybko :)
urzadzonko od razu ma wejscia SCSI/LPT, do czego to sie podlacza zalezy
wylacznie od kabla. jako SCSI robi dosyc dobrze pod osem, tylko nie wiem
jak z wypluwaniem nosnika. z zipami ponoc jest ten sam problem.

> P.S. Może rozważyć zipa USB? W driverach OSowych jest napisane, że
> działa. Jak dorwę, to sprawdzę i coś skrobnę...

hmmm. cos takiego LPT/USB byloby fajowe :)