Re: Polskie

Autor: Dominik Czechowski (dominik_at_zt.krakow.tpsa.pl)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 21:16:07 MET

On Sun, 17 Jan 3900 10:51:09, Zbigniew Oleszko <tre_at_eck-sa.krakow.pl>
wrote:

> Ja w ibmworks - głównie arkusz kalkulacyjny- robię jeszcze masę innych rzeczy,
> np drukuje przelewy, wystawiam faktury, prowadzę księgę przychodów i
> rozchodów, ewidencję VAT, obliczam dane do PIT-ów.
> Całkiem dobrze się sprawuje dzięki makrom - zamiana liczb na słownie,
> obliczanie podatku etc.
> Brakuje mi tylko drukowania gotowych formularzy PIT i VAT - gdby ktoś miał
> pomysł jak to zrobić? - bo układanie formularzy na wzór i podobieństwo
> oryginałów to kara boska i skrzypce.
>
> Zbyszek Oleszko

A czy mógłbyś podesłać mi przykład takich makr?

Kiedyś chciałem zrobić sobie kilka takich typowo biurowych "aplikacji"
w oparciu o IBM Works, ale jedyne czego udało mi się dokonać to
prymitywna książka telefoniczna z obrzydliwym interfejsem.
Niestety daleko temu czemuś do możliwości Accessa 2.0. :(
Pomijam już brak możliwości ustawienia tła komórki w arkuszu na jakieś
inne niż 8 (słownie osiem) standardowych kolorów, zmiany obramowania,
czy chociażby możliwości kopiowania komórek za pomocą myszy ...

Chociaż może po prostu za bardzo przyzwyczailem sie do Excela i Accesa
w pracy.

pOSdrawiam

Dominik Czechowski

P.S. Do edytora tekstu nic nie mam.