Re: Komunikacja mizyprocesowa

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 27 Dec 1999 - 08:44:26 MET

Tomasz Szczesniak wrote:

> Czy jest pod OS/2 możliwość komunikacji pomiędzy dwoma
> zupełnie niezależnymi (nieznającymi swoich PIDów)
> procesami?

tak. np. przez kolejki komunikatow. w odroznieniu od pipe,
kolejka nie jest ciaglym strumieniem, lecz czyms co zawiera
paczki informacji o znanej dlugosci. dziala to mniej wiecej
tak jak plik tekstowy, ktory jest podzielony na poszczegolne
wiersze. z tym ze nie wiem jak skorzystac z kolejek
z poziomu EMX. za to w skryptach (REXX) dziala jak trzeba :)

> Potrzebne mi to do pisania skryptu CGI -

skoro EMX, to raczej nie skrypty :) chyba ze bedzie to PERL.
ja tam wole REXX.
Obsluga jest banalnie prosta. wbudowany help wystarczyl mi do
implementacji
funkcji ktore chcialem zrealizowac.
btw. co ciekawe, zawartosc kolejek zostaje po zakonczneiu procesow,
o ile procesy nie usunely kolejek nazwanych. fajna sprawa, bo
proces nadajacy i odbierajacy moga byc uruchamiane calkowicie
niezaleznie. niestety daje to ograniczenie, bo kolejki nazwane
sa .... jednokierunkowe. dlatego trzeba otwierac dwie do komunikacji
w obydwu kierunkach. ma to tez swoje zalety, bo kolejke komunikatow
mozna tez potraktowac jak kolejke zadan. kilka procesow moze
upychac do jednej kolejki zadania, a innych kilka procesow moze
je stamtad odbierac i wykonywac, w miare swoich mocy przerobowych.
np. w ten sposob mozna rozdzielac zadania obliczeniowe na kilka maszyn
:)