Re: Cache i 128 MB

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 17 Dec 1999 - 13:47:15 MET

Artur Maciejowski wrote:

> Mam PII 400 z pamięcią 128 MB.
> Zainstalowałem Warp-a 4 i fixpack-a 11 pl.
> Nie wiem dlaczego ale system zachowuje się tak jak gdyby miał wyłączonego
> cache-a.

raczej nie to.

> Tzn. każde otwarcie folderu na pulpicie szura zawzięcie po dysku (można
> otwierać ten sam folder kilka razy i stale jest ten sam efekt). Właściwie
> każda czynność powoduje pracę dysku.

to jednak z powodu malego cache. 2MB cache ustawial sobie juz smartdrive
przy RAM o wielkosci 8MB pod DOS.

> Próbowałem zmienić sterownik IBM-a na DANI ale nic to nie dało,

nie tedy droga.

> nie pomogło
> też zwiększenie cache-a na maxa (2048). Wcześniej W98 działał na tym samym
> dysku i nie było takich niespodzianek, więc odpada kwestia ustawień w
> setupie.

2048 to jest maksimum w zwyklym HPFS. pamietaj ze winda na cache
zezera polowe ramu przy ustawieniach domyslnych. a twoj problem
moze rozwiazac dopiero HPFS386.

Poza tym szuranie dysku..... HPFS (w kazdej dostepnej nam wersji)
caly czas monitoruje dostepy do danych, dzieki czemu ma statystyki
ktorymi sie posluguje w celu optymalnego rozlozenia plikow na dysku.
pliki caly czas 'pelzaja', nawet jesli tylko je odczytujesz.
dzieki temu pliki najczesciej uzywane sa w 'najszybszych' miejscach
dysku.

> OS/2 działa na dysku podzielonym na 2 partycje: 1 GB (podstawowa) i 2 GB
> (rozszerzona),
> na każdej jest HPFS.

to bez znaczenia.

> Czy coś należałoby zmienić w konfiguracji o czym nie wiem?
> Może ktoś ma jakieś sugestie?

jedyne co mozesz zrobic to zainstalowac HPFS386. chociaz ja w praktyce
nie zauwazylem takiej potrzeby. nawet jak odpalalem serwer FTP,
mialem do 50 userow, lampka od sieci (ethernet) nie miala kedy zgasnac,
moglem swobodnie korzystac z dysku mimo 2MB cache dla HPFS.

a foldery moga ci sie otwierac powoli z innego powodu. winna jest
struktura WPS z jedna kolejka komunikatow, co znakomicie spowalnia
reakcje obiektowego desktopu.