RE: FixPack na CD i par uwag

Autor: =?ISO-8859-1?Q? (warpman_at_priv5.onet.pl)
Data: Sun 07 Nov 1999 - 19:51:00 MET

Hi,

Trochę mnie w poprzednim liście poniosło, ale o tym za chwilę. Najpierw sprawy ważniejsze.

>Po kilku miesi cach poznawania Windows wracam do OS/2. Przegl dam wi c serwisy
zagraniczne, krajowe, nasz list dyskusyjn i... nie mog znale potrzebnych mi
informacji. Mianowicie - w jakiej kolejno ci zak ada atki (OS/2, MPTS, Peer, Java itp.).

=> Chyba jest na Tech/2 - odnosnik ze stron Teamu

Otóż, nie. Owszem są informacje co poprawiać, ale nie w jakiej kolejności. Poza tym są one umieszczone w kilku miejscach. Przykład, co mam poprawiać - TCP/IP czy MPTS. Najpierw Javę czy Netscape, ruszać Peer czy nie, itp. To możnaby zrobić w formie tabeli, np:
1 - komputer bez sieci i Internetu
2 - komputer wolnostojący z dostępem do Internetu (poprzez modem)
3 - komputer w sieci domowej złożonej z 2 komputerów plus modem
4 - komputer w sieci
itd. (jest sens?)

A poza tym, których łatek użyć? Czy były o nich jakieś opinie na zachodnich listach?

Dla przykładu, zajrzałem dzisiaj do IBMa i otrzymałem potężną listę łatek Fixpaks-All By Product:

(...)
MPTS/2 V400
MPTS/2 V400 - Links to Latest Versions
(...)

Albo w przypadku systemu Warp 4.0:
(...)
OS/2 Warp V400
OS/2 Warp V400 - Links to Latest Versions
OS/2 Warp V400 and Warp Server SMP: DHCP/DDNS Client V400
OS/2 Warp V400 and Warp Server SMP: TCP/IP DOS V400
OS/2 Warp V400: DHCP Services V410
OS/2 Warp V400: File and Print Sharing Client; Peer; LAN Requester
OS/2 Warp V400: File and Print Sharing Client; Peer; LAN Requester - Links to Latest Versions
OS/2 Warp V400: TCP/IP Apps V410
OS/2 Warp V400: TCP/IP for OS/2 Warp
OS/2 Warp V400: TCP/IP Stack V510
OS/2 Warp V400: TCP/IP Stack V530
OS/2 Warp V400: TCP/IP V4.1 Apps
(...)

I gdzie ja biedny mam zajrzeć i po co?

Tak na marginesie, mnie nie cieszy to, że w Internecie jest wszystko. Ważniejsze jest aby to czego szukam czy oczekuję z tego środka informacji było pod ręką odpowiednio przetworzone! Na razie informacje o OS/2 są w Polsce na I etapie rozwoju. Ale jest to szerszy temat i dotyczący Sieci jako takiej, nie tylko niszy OS/2.

Wolałbym WWW skromne, ale z wyselekcjonowanymi informacjami. I zawsze aktualnymi. (Może to będzie kierunek rozwoju na przyszłość?)

>Czy jest gdzieś w kraju lista łatek US, UK i PL wraz z opisami instalacji?
>Czy można toto krzyżować ?

Ponawiam te pytania. Szukam informacji jak zainstalować, a nie jedynie źródeł plików-łatek. Chcę mieć tekst prowadzący za rękę - otwórz, skopiuj, przenieś, sprawdź, itp, itd. Naśmiewamy się (ja kiedyś również) z Amerykanów, którzy z kartkami w ręku drobiazgowo sprawdzają dowolne procedury postępowania z tym czy z tamtym (albo z tekstów dla użytkowników Windows). Takim pozytywnym przykładem są procedury startowe śmigłowców, co widać na filmach. Nie wynika to z traktowania użytkowników jak przygłupów, ale jest bardzo pragmatycznym podejściem - każdy z nas może się przecież pomylić.

>Czy jest jakaś lista krajowych FTP, na których znajdują się AKTUALNE (tzn. równie
najnowsze) pliki łatek (wiele adresów ma stare łatki)?

=> Na Teamie niedawno dodawałem ftpy na których leza fixpacki ostatnie...

Tak, przeoczyłem. Ale ze stron TeamOS/2 nie wiem czy jest tam wszystko co potrzebuję do poprawki wszystkiego czy jedynie łatki systemowe FixPak (o czym informują odnośniki). A MPTS, Java, Netscape, inne łatki? Przy okazji jest już podobno nowy DANIS506 (do dysków), ale jedynie na Hobbes, a tam nie mogłem się dostać ( http://hobbes.nmsu.edu/pub/incoming/danis506.zip).

>Przy okazji donos: na I stronie TeamOS/2 s ra ce b dy!

=> Hmm, poniewaz z maila na priva mam odbicia, to czy moglbys mi na priva napisac cos konkretniej?

Na koniec o donosie. ;-) Odszczekuję. Jest jeden błąd literowy w nazwie ComputerWorld. Tekst mój wynikł z przejrzenia wielu innych karteczek WWW (w tym niektórych moich tekstów - aż się zaczerwieniłem ze wstydu... :-( ), ale o tym napiszę już bezpośrednio do autorów WWW TeamOS/2 i Tech/2.

Pozdrawiam,
PP