Re: Znawca DB2 pilnie poszukiwany

Autor: R.S. (Radoslaw.Skorupka_at_bresa.com.pl)
Data: Fri 05 Nov 1999 - 10:12:50 MET

dominik_at_zt.krakow.tpsa.pl wrote:

> Witam,
>
> Szukam kogoś kto mógłby mi udzielić kilku wskazówek
> co do administrowania DB2.
> Chodzi mi o następujące rzeczy:
>
> - dlaczego przy próbie wykasowania większej ilości rekordów z bazy otrzymuję
> błąd o przepełnieniu loga transakcji ?
Dlatego, ze nie robisz COMMITa co jakis czas. Kazda baza zareaguje w ten
sposob, to tylko kwestia rozmiaru transakcji (kasowanie rekordow JEST
transakcja). BTW: rozmiar logu jest definiowalny.

> - dlaczego przy importowaniu danych z pliku tekstowego rozmiar
> "container table"
> jest 2 razy większy niż plik tekstowy (zawierający przecież mnóstwo
> spacji i zbędnych ozdobników) ?
> - dlaczego po zaimporowaniu ok. 1 GB danych (ten jego głowny
> container ma już rozmiar 2'147'356'672 bajtów) dostaję błąd :
>
> SQL1224N A database agent could not be started to service a request, or was
> terminated as a result of a database system shutdown or a force command.
> SQLSTATE=55032
Nie wiem, niemniej jednak kod bledu jest opisany w odpowiednim BOOku.

BTW: Na jakiej platformie ? Przeciez ktos u was sie tym zajmuje na
OS/390
(jak mniemam, macie SERATa)

--
Radoslaw Skorupka
 mailto:radoslaw.skorupka_at_bresa.com.pl